Firas Demam

16.11.09




Ubat Firas

Hari Jumaat aku terpaksa ambik leave …Firas demam, batuk n selsema sepanjang malam..malam Jumaat aku gie antar Firas urut..n makcik yang urut Firas kata ade tersalah urat sikit…balik daripada urut tu…malam tu badan dia dah mula dah panas…actually badan dia dah mula panas masa aku ambik dia dari nursery pada petang Khamis…aku jelumkan ngan air…malam Jumaat Firas asyik merenget aje…aku tak lelap tidur jaga Firas sepanjang malam…pagi Jumaat aku n asben bawak Firas gie klinik…suhu Firas dah turun kepada 37°C tahap sederhana…mungkin aku asyik jelum dia ngan air ..tu yang Firas nyer panas dah kebah…n petang Jumaat dah tak demam lagi..Cuma yang aku kasihan kat Firas sekarang nie..dia batuk n selesema …sampai dah tak ade suara…nangis cuma tengok memek muka aje…suaranyer kecik aje…serak…cian ibu tengok Firas…bila dia menyusu pun dah susah…dua tiga ari nie Firas asyik tidur aje …lepas makan ubat tidur….menyusu pun kurang…ibu yang bekerja keras plak memerah susu sebab Firas tak larat …Ibu doakan semoga Firas cepat sembuh…bila Firas sakit senyum pun dah tak nak…sedih Ibu…

Gambar Firas ketika demam



0 conteng-conteng:

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL