Jangkitan Kuman

8.1.10

Minggu lepas lepas aku ambik Firas dari nursery aku dapati Firas asyik menggaru dada…Firas nie memang pantang klau dibukak kan baju..mesti nak garu dada apatah lagi klau musim panas..asyik berpeluh..mesti merah2… berbalik citer tadik..aku dapati terdapat macm kudis kat dada Firas…aku tak beranilah nak letak ubat….takut nanti merebak plak..so aku biarkan dulu dalam sehari..lepas tu aku dapati kudis tu semakin membesar..n aku n asben antarlah Firas gie klinik…doctor kata bebudak memang selalu kena kudis macam nie…so Firas nie terkena jangkitan kuman…tak merbahayakan Cuma kudis nie boleh terkena jugak kat tempat lain…so doctor beri ubat sapu..satu hari 2 kali..doktor pesan kalau dalam 3-4 hari still tak ade ape2 perubahan datang balik untuk dia ber antibiotic…buat masa nie doctor memang tak bagi antibiotic sebab Firas baru 6 bulan kan… skrg nie tengok dah ok dah…Cuma aku tak sempat nak ambik gambar selepas treatment…seblum treatment adelah…hehehe…ibu doakan semoga Firas cepat baik ok…sekarang nie dia tengah practice untuk merangkak n mengundur belakang…cepatlah Firas jalan yer…tak larat ibu dukung Firas lagi…minggu lepas Firas timbang masa kat klinik +- 8.3 kg (tu tak bukak baju n termasuk berat drypers dia)…

mangsa jangkitan kuman



jangkitan kuman yang menyebabkan terjadiknyer kudis....

kaunter pendaftaran

kaunter mengambil ubat

ubat untuk Firas...perlu digunakan 2x/ hari





0 conteng-conteng:

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL