Makanan Rangsangan Mood Seks

23.2.10

Aku ade terbaca info tentang makanan yang boleh merangsang mood SEKS daripada Majalah Pa&Ma so aku rase tak salah kalau kita berkongsi ilmu yang kita bacakan untuk semua orang...
Sejak Sekian lama, sesetengah jenis makanan termasuk buahan dan sayuran boleh membantu anda meningkatkan mood sebelum bersama dengan pasangan masing-masing

1. Bawang putih mengandungi kandungan aktif iaitu allicin yang merangsang pengaliran darah ke organ seks.




2. Buah Delima turut dikenali sebagai epal cinta merupakan pembangkit syahwat yang membangkitkan keinginan seks.



3. Asparagus adalah perangsang nafsu yang kaya dengan vitamin E (vitamin seks terbaik).

4. Tiram kaya dengan zink di mana ia penting untuk penghasilan hormon kelakian. Ia merangsang hormon seks dengan menghasilkan dua jenis asid amini.


5. Oat adalah bijirin yang merangsang tenaga dan berahi seks.


6. Halia merangsang perederan dan meningkatkan aliran darah ke bahagian organ seks penting.

7. Saderi membantu meningkatkan ghairah kepada wanita. Ia turut mengandungi hormon lelaki iaitu androsterone yang meningkatkan ciri-ciri maskulin.
Sumber: Majalah Pa&Ma

8 conteng-conteng:

shila ariff berkata...

thanx for the info..bagus tu..utk kebahagiaan umahtangga gak..bab buah delima tu yg ai suka..sedap dimakan...:)

Zaidah berkata...

orang kata klu preggy makan buah delima nanti anaknyer lahir ade lesung pipit...mungkin ade betulnyer tapi tu semua kehendak Allah kan...yum...

Zaidah berkata...

orang kata klu preggy makan buah delima nanti anaknyer lahir ade lesung pipit...mungkin ade betulnyer tapi tu semua kehendak Allah kan...yum...

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Thx sudi berkongsi info...Sharing is Caring.. :)

Zai duk JB kat mana?

♥♥syahadah♥♥ berkata...

makan oat..saya skrg makan oat ptutla mlm jek rasa lain macam..hahahaha

lily azliyana @ mama zara berkata...

haha..bolehlah amalkan makan oat pasni..selain dr kesihatan seksual, dgrnye bagus gak utk kolestrol kan.buah delima pon suka tp jarang2 beli..hehe

Zaidah berkata...

syadah: klu makan semua yang kat situ...lagi power agak nyer...hahahaha....

Zaidah berkata...

mamazara:oat bagus untuk kesihatan..masa zai diet nak kurus makan oat...ok...turunlah berat badan tapi pastu preggy plak..so tinggal tengah jalan ajelah...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL