BENARKAH LELAKI MENANGIS KERANA WANITA

6.4.10

Melihat anak kucing mati di tengah jalan pun, ada wanita menangis beria-ria.  itu belum lagi pasu kesayangan mereka pecah, pokok bunga mati, baju disayangi terbakar akibat diseterika dan macam-macam lagi.Bagi lelaki wanita menangis tanpa sebab yang munasabah.  Ada juga lelaki menangis bila putus hubungan dengan kekasih.Mari kita lihat alasan2 berikut...

gambar google

1. Kehilangan kekasih
ini mungkin antara penyebab utama lelaki tidak boleh terus berlagak macho bila pasangannya meninggal dunia.  Kesan kehilangan atau kematian ini cukup besar dan bagi lelaki yang tidak dapat menerima hakikat, dukanya amat lama untuk disembuhkan.

2. Bila jatuh sakit
ada sesetengah lelaki yang akan menangis bila jatuh sakit.  lebih kronik lagi jika mereka tidak berupaya menjalankan tanggungjawab sebagai seorang ketua keluarga, juga suami akibat penyakit yang dihidapi.

3. Tertekan
lelaki bisa mengeluarkan airmata di saat diri mereka tertekan.  tidak kira bebanan pekerjaan, masalah peribadi dan sebagainya, akhirnya air mata seorang lelaki gugur juga.  ada juga yang mengambil jalan singkat dengan mengunjungi kelab malam bagi lepaskan tekanan namun bukanlah jalan penyelesaian.

4. Bertengkar dengan pasangan
walaupun jumlahnyer tidak banyak seperti air mata perempuan yang sering mengalir ada juga lelaki yang tidak sanggup melihat pertelingkahan berterusan dalam rumah tangga mereka.  lebih memeburukkan keadaan jika isteri meminta cerai di atas perbalahan tersebut.

5.Melihat anak-anak
sesetengah lelaki tidak dapat menahan perasaan tatkala melihat anak sakit.  mungkin ketika itu mengalami kesakitan yang kronik dan tidak dapat disembuhkan.

so fikir2kanlah sendiri....tapi memang betul alasan2 di ataskan.....?


sumber: MW

2 conteng-conteng:

Alya berkata...

heheheheh..
fain pernah nangis dulu..
saya mmg akn ingt smpai bila2..
ingt saat fain mgalirkan air mata..
masa tu sy kritikal..
apa2 pon semua tu kenangan...
semua da slamat skrang..

***> LYA..
login dr blog contest.

Zaidah berkata...

itu tandanyer dia sayangkan kita....jangan diraguinyer...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL