Jejantas tu buat apa yerkkk?

5.4.10

Aku tak faham sungguh...memang sungguh tak faham kenapa ade pengguna jalan raya yang sanggup melintas jalan raya yang amatlah besarnyer tanpa menggunakan jejantas....sanggup menggadaikan nyawa dan diri semata2 malas nak memanjat tangga dan tak mahu langsung menggunakan jejantas...abis tu jejantas tu digunakan untuk apa? just for display only ker...buat hiasan aje ker...cubalah bayangkan saat diorang nie melintas...tetiba kereta yang melewati jalan tersebut sedang laju n tak sempat nak brek...tentu dah mati katak dah kat situ...itu belum lagi yang pengguna yang nak melintas teragak2...sama ada nak melintas ker tidak...dah menyusahkan pemandu kenderaan yang lain...sapa yang harus dipersalah...kirakan setiap ari aku gie kerja mesti ade yang sanggup berdiri kat tengah2 garisan putih...n pagi tadik...lori yang kat laluan sebelah menghimpit aku untuk mengelakkan penunggang motorsikal n kat garisan tengah terdapat beberapa Orang Hitam so klu aku laju mesti aku dah sebat dah diorang tu...padahal tak sampaipun 10 meter dari situ adenyer jejantas...aku rasa berapa kerat aje pengguna nie yang menggunakan jejantas tu...kerajaan dah berbelanja berjuta2 ringgit bagi mempertingkatkan kemudahan kepada rakyat tapi raknyatnyer memang sengaja menempah maut....klu dah kena langgar sibuklah nak claim insurans lah apelah...tapi tahu tak attitude diorang nie yang sepatutnyer perlu diubah...pergilah ke kursus keselamatan jalan raya tapi klu sikap masyarakat kita still macam tu ... tak ade gunanyer...buat abis boras...

gambar google

3 conteng-conteng:

mamalieyna berkata...

memang kan..bengang gak tgk org2 yg cenggini, ada kemudahan takmo guna! lg sanggup gadaikan nyawa, kalo mati, mmg mati katak la..! haish..pagi2 dh kasi angin ye zaidah..huhu..

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

MAYBE NYAWA DIORG TU ADA DI JUAL..
TU YG X SAYANG NYAWA...
kEKDNG GERAM GAK NGAN ORG PERANGAI CAM NIE..KLU DH TERKENA BARU NK SALAHKAN PEMANDU YG LAJU.. ISHHH..

LYaFRINA berkata...

kmarin tgk ADNAN SEMPIT..
hehheehehehe...

ni "JALAN PINTAS K KUBUR"

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL