Melentur buluh...

15.4.10

orang tua kata melentur buluh biarlah dari rebungnyer...klu dah jadik buluh keras..n tentunyer jadik patah....macam tu jugak klu kita nak mendidik anak...kenalah di ajar dari kecik....

tapi aku bukannyer nak citer pasal pepatah tu tapi pasal pokok buluh aku...aku ade tanam pokok buluh thailand...so tadi petang balik kerja...cayang bucuk kata "yang...pokok nie dah ade anaklah..tengok tu dah bercabang n dah kuar rebungnyer" pas tu nabil pun sibuk "mana ayah anaknyer...?"

dia tak puas hati sambil tanya kat aku
nabil: ibu pokok nie mengandung macam ibu mengandungkan firas ker...sebab tu dia ada anak...

aku: taklah dia ade rebungnyer...

nabil: oooo...dia ada ayah n ibu ker...

aku: ade..yang batang kecik tu ibunyer...n ayahnyer yang batang besar...

nabil: oooo



aku tak tahu dia faham ker tidak ape yang aku cakap sebab dia asyik tengok aje pokok buluh tu...entahlah....



0 conteng-conteng:

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL