Cerita untuk meredakan tension korang...

6.5.10

Brake Bas


 Adaseorang warga emas menaiki bas untuk pulang ke rumahnya setelah seharian bersiar2?Jarak diantara rumahnya dgn bus stand memakan masa lebih kurang 45 minit. Setelah 10 minit di dalam bas, pakcik tersebut menekan loceng & tak lama selepas tu bas pun berhenti.. apabila melihat tiada penumpang yg turun maka pemandu pun meneruskan perjalanan? Pak cik tersebut menekan loceng bas berulang kali menyebabkan bas berhenti banyak kali tetapi tiada penumpang yg turun. Kejadian tersebut menimbulkan kemarahan pemandu bas..lantas pemandu tersebut memberhentikan bas dan bertanya dgn nada yg marah.. "Siapa yg suka2 tekan loceng bas nie..hah!!!" Apabila mendengar pertanyaan pemandu tadi..pakcik tersebut pun bangun & mengangkat tangan menandakan dia yg melakukan perkara tersebut..

Pemandu : Kenapa pakcik menekan loceng..bila bas berhenti kenapa pakcik tak turun??
Pakcik : Saya menekan loceng bukan nak turun tapi saya nak memastikan brake bas terletak di mana, sekarang baru saya tau brake bas terletak di loceng sbb bila saya tekan jer loceng..bas mesti berhenti..!!!



Beli Mangga

 Padasuatu hari ada seorang pembeli yang sedang tawar-menawar dengan seorang penjual buah mangga.
Pembeli : "Bang, berapa harga mangga sekilo?"
Peniaga : "RM7!"
Pembeli : "Amboi, mahal sangat? RM5 sudah la!?"
Peniaga : "Tak boleh dik, harganya dah cukup murah tu.. lagi pun mangga ni manis-manis!"
Pembeli : "Kalau tak manis, macam mana bang?"
Peniaga : "Kalau tak manis, tak payah bayar!"
Pembeli : "Kalau macam tu, bagi saya yang tak manis 10 kilo!"
Peniaga : "#$%@%&%?????




Penjual kuih yg slamber

 Suatu hari sebuah kereta api meluncur laju menghampiri sebuah perkampungan. Di perkampungan itu ada seorang wanita penjual kuih tinggal berhampiran landasan tersebut yang baru sahaja selesai membasuh kain lapnya yang warna merah. Selesai membasuh.. dia mengibaskan kain tersebut untuk dijemur dipagar berhampiran landasan. Dari jauh, pemandu kereta api terlihat seorang wanita dengan kain lap yang; berwarna merah yang dikibas-kibaskan. Kerana menyangka perbuatan wanita itu sebagai isyarat bahaya..terus pemandu keretapi membrek dengan mendadak hingga menyebabkan para penumpang keretapi terpelanting dengan dahsyat sekali. Apabila keretapi berhenti tepat di depan wanita tersebut? pemandu keretapi terus bertanya Adaapa Puan?" Dengan selamber wanita itu menjawab?"?yang tinggal cuma karipap dan pulut panggang aje?"Amalkan sikap budi bahasa Seorang wanita tua menaiki sebuah bas untuk pulang ke rumahnya..Kerana bas itu sudah penuh.. wanita tua itu terpaksa berdiri..tiba-tiba ada seorang pemuda bangun dan berkata? "Silakan duduk makcik?"

 "Oh, tidak perlu.. adik duduk la!" Kata wanita tua itu sambil tangannya menekan bahu pemuda tadi supaya duduk semula..Pemuda itu duduk semula? Tapi; beberapa minit kemudian.. pemudu itu berdiri dan berkata lagi? "Makcik duduk la?" kata pemuda dengan sopan? "Tak payah susah-susah? Terima kasih saje. adik duduk sajalah!" Kata Wanita tua itu sambil menolak bahu pemuda supaya kembali duduk?..

Selang beberapa minit kemudian.. pemuda itu berdiri dan berkata lagi?"Tak pe la.. makcik duduk la?" kata pemuda masih bersopan santun..Namun wanita tua itu tetap mengalah dan berkata.. "Adik tak payah risaukan makcik.. Adik duduk ajalah. lagipun makcik dah nak turun sekejap lagi..!" jawab wanita tua itu sambil menekan bahu pemuda itu supaya kembali duduk.. Sambil melutut pemuda itu memandang wanita tua dan berkata?
 "Tolong la Makcik.. saya ni mahu turun dari tadi tapi tak boleh!? Sekarang rumah saya dah terlepas jauh!"

4 conteng-conteng:

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Hahahaha..Lawak btul..tergelak2 lily sendiri baca..Qis pon hairan tgk..hehehe.. :D

lily azliyana @ mama zara berkata...

hehehee..mmg kelakar!!ilang gak bosan duduk dlm opis nih..=p

merah_s berkata...

Ku tersenyum saja, hilang resah dijiwa barang seketika. Terimakasih.

Zaidah berkata...

hilang jap tension zai...hehehe

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL