Cucu Mengintai Nenek Bogel

26.5.10


SEGAMAT: Dia layak digelar cucu iblis kerana selain suka mengintai neneknya berusia 77 tahun yang mandi bogel, remaja berusia 14 tahun terbabit turut berani mencopet barang kemas dan wang tunai milik warga emas berkenaan dianggarkan bernilai RM2,000.
Remaja lelaki itu sudah lama diberhentikan sekolah berikutan masalah disiplin selain terbabit dalam pelbagai masalah sosial termasuk bergaduh dan membuli.

Namun, kejadian kira-kira jam 8 malam pada 18 Mei lalu, remaja terbabit bertindak di luar batasan apabila menyelinap masuk ke rumah neneknya sebaik menyedari warga emas itu sedang mandi dan tinggal di rumah berseorangan.

Dia yang tinggal berhampiran rumah neneknya di Batu 11 Jementah, dekat sini, mengambil kesempatan mengintai warga emas itu sedang mandi bogel sebelum mengambil pakaian nenek yang digantungkan di pintu bilik air berkenaan.

Suspek yang tahu pakaian itu berisi barang kemas termasuk rantai dan wang tunai, kemudian melarikan barangan terbabit selepas puas melihat aksi bogel warga emas terbabit mandi.

Mangsa tinggal bersendirian di rumah itu selepas kematian suami beberapa tahun lalu hanya menyedari persalinan bersama barangan berharganya hilang sebaik selesai mandi.

Pada awalnya, dia yang tidak mengesyaki cucunya dalang mencuri barangan dan wang tunainya itu melaporkan kejadian kepada polis pada keesokan harinya.

Warga emas itu datang bersendirian ke balai polis di sini bagi membuat laporan memaklumkan pernah beberapa kali rumahnya dipecah masuk, tetapi sebelum itu hanya membabitkan kerugian kecil.

Malah, nenek terbabit memberitahu anggota polis bahawa kecurian sering berlaku setiap kali dia mandi.

Ketua Polis Daerah Segamat, Superintendan Abdul Majid Mohd Ali berkata, bertindak atas laporan itu, sepasukan anggota yang ditugaskan menyiasat kes berkenaan akhirnya menyelesaikan misteri kehilangan pakaian nenek terbabit dalam masa kurang 24 jam.

“Kami menahan suspek berusia 14 tahun itu di sebuah rumah berhampiran kira-kira jam 6 petang hari kejadian itu dilaporkan.

“Hasil serbuan, polis menemui sejumlah wang tunai iaitu baki duit yang dicuri berjumlah RM150 dan dua telefon bimbit selain seutas rantai dan gelang tangan,” katanya ketika ditemui.

Abdul Majid berkata, siasatan awal mendapati dua telefon bimbit yang dirampas itu disyaki dibeli suspek menggunakan wang yang dicuri daripada neneknya.

Beliau mendedahkan, remaja terbabit cuba mengaitkan kejadian yang dilakukannya seorang diri itu turut dilakukan bersama beberapa rakan lain.

“Namun, selepas soal siasat, kami mendapati semua cerita itu helah belaka, malah suspek kemudian mengaku mengadakan cerita kerana sering dibuli rakan,” katanya.

Bagaimanapun, katanya, remaja terbabit belum sempat menggadai atau menjual barangan kemas curi yang ditemui disembunyikan di bawah tikar di rumahnya.

9 conteng-conteng:

Ohmanusia berkata...

Astafirulla... Wat suspen je..

Fieza79 berkata...

sgh kurang ajar bdk tuhh...

~Siti Hajar~ berkata...

mcm lucu pun ada bc cite tu kan..??? pape pun turut simpati kat nenek tu...apa pya cucu, sptutnya tlg jaga nenek tp dia plk myusahkan nenek...

Dunia akhir zaman..huhu

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Ya Allah..Btul2 cucu iblis!!

Sky Before Pinky berkata...

camni punye cucu pown ada ka??







warmest regard,
arepizza220.blogspot.com

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

aduh........
sakit jiwa....
mmg cucu tu tak leh digelar cucu...

Cik Norfa berkata...

budak2 zaman skrg...Ya Allah selamatkanlah kami semua dari azabMu

Zaidah berkata...

othmanusia:kisah yang berlaku zaman sekarang ...

fieza79: memang kurang ajar punya budak...

siti hajar: memang lucu tapi itulah hakikatnyer...

lily: anak iblis n setan...

ayu: itu cucu hantu namanyer...


cik norfa: klu boleh tunjukkan balasanyer sekarang jugak...

LYaFRINA berkata...

dasyatnyer cucu ni.. smpai kn nenek sndiri pon nok ngendap jugok!!

**zai..just pndapt dr lya..apakata kalo buang word verification.. sng nok komen..

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL