Kuku yang panjang n Hitam ape Maknanyer n Rahsianyer....

17.5.10

Ensomelah mamat yang duduk kat sebelah aku nie...bleh tahan jugaklah...klu mngorat carik nahaslah plak...tapi masalah lah plak...ensome dah anseome...kuku dia tu panjanglah ....dahlah panjang..hitam berkarat plak tu...nie mesti rajin merokok nie..orang yang kuat merokok kukunyer lebam n tak berwarna merah...mungkin kurang oksigen dalam badan kot...(merepeklah plak aku...)

sebenarnyer aku nak citer pasal rahsia kuku berdasarkan watak seseorang...jom kita tengok kuku kita tergolong dalam watak yang mcm mana...jangan percaya sangat tau...

Kuku yang baik, rapi dan indah
Menunjukkan watak orang yang halus perasaannya. Bentuk kuku seperti ini jarang dimiliki orang yang bertubuh besar dan kuat.
Bentuk kuku pendek tetapi lebar
Biasanya orang yang memiliki kuku yang seperti ini memiliki sikap yang praktis dan cekap dalam ilmu, otaknya cerdas dan ingatannya tajam. Orang yang memiliki kuku yang seperti ini sukakan muzik dan lagu.

 
Bentuk kuku yang agak panjang dan berwarna pucat
Menunjukkan orang tersebut terlalu banyak rancangan dan cakap, tetapi tidak membuat sebarang kerja sehingga sering mengelamun melayani perasaan. Ia juga agak malas dan kalau ia melakukan sebarang kerja sering dalam keadaan ragu-ragu.

 
Bentuk kuku sedang dan warna merah sedikit
Menunjukkan pemiliknya mempunyai motivasi yang baik dalam pekerjaan, selalu menjaga kebersihan dan memiliki rasa persaudaraan yang tinggi.

 
Bentuk kuku bersegi tetapi rata
Biasanya orang ini memiliki sifat yang kurang pandai bergaul, sedikit kewibawaan, tidak mudah menjadi kaya dan kurang pengetahuan.

Bentuk kuku langsing
Orang yang memiliki bentuk kuku ini biasanya halus budi pekertinya tetapi sering berasa was-was, mudah ditimpa kesialan dan kurang berwibawa.


Bentuk kuku panjang bulat berwarna kuning
Bentuk kuku seperti ini menandakan pemiliknya orang yang jujur, sabar, pandai, tinggi darjatnya dan boleh hidup mulia dengan anak isterinya.

Bentuk kuku runcing kebawah atau seperti biji timun
Menunjukkan orang yang memiliki kuku seperti ini sering was-was, bodoh, mudah diserang penyakit, mudah terkejut dan tidak kuat bekerja.

 
Bentuk kuku runcing tetapi besar dan tebal
Biasanya orang yang memiliki kuku yang seperti ini memiliki sifat keras dengan pendiriannya, sering berpindah-randah tempat tinggalnya, suka berjalan jauh dan suka berkahwin atau suka bertukar pasangan hidup.

Bentuk kuku bersegi bahagian bawah sedikit runcing
Menunjukkan orang yang memiliki kuku seperti ini tidak memiliki kewibawaan, bodoh dan kalau bekerja hanya diperingkat rendah sahaja.

 
Bentuk kuku besar dan banyak garisan
Biasanya orang yang memiliki kuku yang seperti ini biasanya akan menjurus pada susah dan sering berdepan dengan bahaya. Tetapi garisan tersebut tidak selama-lamanya kelihatan di kuku. Kalau garis tersebut sudah hilang dan kelihatan bersih menandakan orang itu akan memperolehi berkat.

 
Bentuk kuku yang banyak seratnya (serabut)
Menandakan jika orang tersebut sering ditimpa kesusahan, jauh dari sanak keluarga, boleh mati disebarang tempat.


Bentuk kuku seperti kikir
Bila seseorang memiliki bentuk kuku seperti ini menandakan kemungkinan orang itu akan memperolehi halangan yang besar atau akan memperolehi bahaya.

Kuku yang banyak titik-titiknya dibahagian bawah kelihatan hitam
Kedudukan kuku seperti ini memberi suatu petanda bahawa orang tersebut dalam situasi bahaya besar yang boleh juga membawa kematiannya.


sumber: http://www.malaysiamaya.com

8 conteng-conteng:

amar haziq berkata...

thanks for sharing kak

jenguk2 lah blog saya k..
http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

Mama Hanim berkata...

info yg bagus..tq k.zai..

mamalieyna berkata...

sesekali layan best ni/hehe..

miss hav0c berkata...

kalau kuku kaki macam ulor cmne plk kak? haha

SwEetForEst berkata...

info yg bagus..tp kalu ltak pic lg bgus..hehehehe..

^___^

Zaidah berkata...

amarhaziq:sesama...:)

mama hanis: just untuk dikongsi bersama..:)

lieyna:nak cariklah plak pahala memotong kuku mengikut hari...

miss havoc:klu kuku kaki mcm ulor...kita kapakkan aje...hehehe

sweetforest:tima kasih...idea n cadangan yang bagus...

Zaidah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
LYaFRINA berkata...

kuku lya...
jenis mana r?? hehehehe
confius

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL