Bila Diri Disayangi

27.7.10

Aku akan rasa selesa bila diriku disayangi...terutama sekali disayangi oleh orang tersayang...sebelum kita disayangi kita perlulah dulu menyayangi ...give n take....tak kiralah sama ada disayangi atau menyayangi yang paling utama sekali ialah Pencipta Alam Semesta....alhamdulillah...kerana Dia menyayangi aku ...aku terus bernafas untuk kesekian kalinyer...untuk menikmati segala anugerahNya ...dan sentiasa bersyukur dengan menyebut namaNya...walaupun tidak kira waktu dan di mana saja...dan aku memohon biaralah sampai hujung nyawaku aku terus di SAYANGI dan MENYAYANGI oleh Mu dan Untuk Mu....




gambar oleh en. google


Terdengar bisikan mesra

Kalimah keramat bermentara

Bermulanya siang berakhir malam ku

Tak akan ku jemu menyebut namamu



Tiada batasan waktu

Tiada tempat mu tertentu

Di gunung di lembah, di darat, di air

Siapa pun hamba, keikhlasan doa, keagungan

Kasih merubah takdir



Bila ku sedari diri disayangi

Langkah kaki ini semakin berani

Bila terkeliru ku ucap namamu, terasa diriku

Kembali dipandu



Engkau pertama, tiada akhirnya

Aku dalam kegelapan engkaulah cahaya

Izinkahlah aku menumpang di sini

Di bawah naungan kasih dan sayang mu

Ku berserah diri

20 conteng-conteng:

Fieza79 berkata...

syahdu je dgr lagu...jiwang jgk eh..

AngahSayang2314 berkata...

ooo nie lagu yer ingat kan apa la tadi zai

LyNn HaMzAh berkata...

lagu ukays juga...hehehe...

Ain berkata...

kadang kita lupa nak ucapkan alhamdulillah setiap kali jaga dari lena kan...

syukur kita masih dipanjangkan usia untuk beribadah dan bertaubat padanya...

psst, dah lama tak dengar lagu tue...

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Semoga kita Sentiasa bersyukur dgn nikmat yg diberi olehNYA..!

Mama Hanim berkata...

lagu zaman skolah dlu tu.. best gak..hehe..

az rina a.k.a jaijina berkata...

besnye lagu ni, jiwang kejap, ekeke..tp lagu ni mendalam maknanya kan..

ch@ berkata...

kitaaa sukaaaaaaa lagu ni...

mamalieyna berkata...

herm...syahdu liriknya kan!

Zaidah berkata...

Fieza79 : memang syahdu lagu nie...lebih bersifat ketuhanan..

Zaidah berkata...

AngahSayang2314: ade maksud tertentu di sebalik bait2 lagu tu...cubalah kaji...hehehe

Zaidah berkata...

LyNn HaMzAh: zai memang minat ngan semua lagu ukays....hehehe

Zaidah berkata...

Ain : mesti ain pun minat ngan lagu nie kan....memang tabiat manusia yang mudah lupa....

Zaidah berkata...

LiLy @ MumMyQiStInA: dan kehidupan kita sentiasa diberkati olehNya...

Zaidah berkata...

Mama Hanim: mesti teringat zaman sekolah kan...memang best...

Zaidah berkata...

az rina a.k.a jaijina: lagu nie sedap didengar n mesej yang disampaikan bersifat Ketuhanan...

Zaidah berkata...

ch@ : kita pun... :)

Zaidah berkata...

mamalieyna : tangkap leleh eina...

zurazari berkata...

yeeehaaa....
tangkap leleh!!!
hope kiter samer2 terus bernafas berjuang demi anak2 tersayang=)

Zaidah berkata...

zurazari: insya Allah...semoga kita dipanjangkan umur untuk melihat anak-anak kita membesar di depan mata...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL