Kalau Pompuan Kata

30.7.10

1)Kalau pompuan kata : oklah wak,kita sembang lain kali yek.
Maknanya : dah le tu...maleh dah nak sembang ngan ko..boring!

2)Kalau pompuan kata : tak pe,saya tak kisah..
Maknanya : sape kata aku tak kisah?

3)Kalau pompuan kata : kita kawan aje lah ekk..saya memang suka kat awak tapi saya suka sebagai kawan je
Maknanya : aku memang tak nak kat ko..kalo cakap kang penyek plak muka tu..

4)Kalau pompuan kata : eh....u call ekk?i tak de receive call dari u pun...
Maknanya : memang no ko naik tapi saja aku malas nak jawap

5)Kalau pompuan kata : lain kali je la kita keluar,i bz la sekarang ni...nanti i free i call u ,kay?
Maknanya : aku tak nak keluar ngan ko,tak reti2 bahasa lagi ke?

6)Kalau pompuan kata : i sebenarnya tak la memilih sangat.
Maknanya :sape kata aku tak memilih....please. .kalo nak makan pun harap aku belanja,boleh blah la...

7)Kalau pompuan kata :i tak kisah penampilan u macamana pun
Maknanya : ya Rabbi!selekehnya pak we aku...

8)Kalau pompuan kata : lain kali kita keluar lagi ekk?i kena balik balik cepat la...ada hal...
Maknanya : inilah first and last aku keluar ngan ko...

9)Kalau pompuan kata :saya suka lelaki yg mcm ni...mcm tu..bla...bla. ..bla...
Maknanya : excuse me!ciri2 tu tak de kat ko..so..paham2 sendiri la

10)Kalau pompuan kata : u keje kat mana?as what?
Maknanya :kalo setakat keje ntah hapa2 tak payah le ngorat aku...

14 conteng-conteng:

Sidratul Muntaha berkata...

mcm - mcm.
ye ker sume gitu.
idok juga.

az rina a.k.a jaijina berkata...

pompuan sgt rumit untuk difahami..kadang2 straigh to the point..kadang2 berkias2..kalau datang bulan lagi ler, hehehe..

Fieza79 berkata...

pempuan mmg penoh dgn kiasan...ckp lain makna disebaliknya lain..tp tak suma perkara la...tak baik lak cenggitu kan...

AngahSayang2314 berkata...

macam2 gaya la..kan?? manusia.. & ragamnyer kan..

shi3la berkata...

hahahaha ayat2 diatas semua haku pernah guner kak oi...dan maksud nyer juger adalah samer seperti yang tertera diatas..mhuahuahuaa...aterr ingat laki jerk ader maksud tersirattt....choiii...

Nur Areefah berkata...

sometime saya direct je terus XD

Zaidah berkata...

Sidratul Muntaha:tak lah semua gitu...tapi alasan tu memang selalu digunakan...hehhe

Zaidah berkata...

az rina a.k.a jaijina: klu datang bulan selalu emosi aje..nak marah....kuang3

Zaidah berkata...

Fieza79 : kekadang nak berterus terang kecik hati tak bleh terima tu yang kena kiasan...

Zaidah berkata...

AngahSayang2314 : banyak manusia memang banyak ragam...

Zaidah berkata...

shi3la : pompuan pun ape kurangnyer....ade jugak maksud tersirat klu nak reject orang...

Zaidah berkata...

Nur Areefah: lagi bagus...pompuan berani...

Sky Before Pinky berkata...

EHEHE... betul tu.. saya sokong.. hehe..cz saya pown cam tu.. takut sakit kan hati org lain..hihik

Hamizah berkata...

ye..sebetulnya itulah perangai pompuan..

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL