Hauslah...lambatnya....

12.8.10

tahun nie merupakan tahun kedua nabilah berpuasa..tahun lepas nabilah dapatlah berpuasa dalam 23 hari...alhamdulillah...buat belajar...

so semalam aku pun rasa nak marah pun ade...kejap2...dia kata lapar...kejap2 dia kata haus..almaklumlah klau kat Johor awal Ramadhan biasanyer cuti...so bila tak sekolah jadik macam tulah plak...asyik tanya pukul berapa...kejap2 tanya dah petang ker dah malam ker...akupun naik heran...dah sekolah takkan tak tahu sekarang nie tengahari ker petang ker malam ker.....sebab dah tak tahan sangatlah tu....

nabil tak pose...so gayanyer macam puasa setahun...bila mintak tolong asyik baring aje...padahal makan n minum...tu yang nabilah geram aje....petang bila ayah belikan biskut...nabilah siap simpan nak makan waktu berbuka nanti....

"akak kan dah pernah pose tahun lepas...tahun lepas tak kecoh mcam nie...nie memacamlah..."

aku suruh dia tidur ker ...baca buku ker...klu tak tanya pukul bape nak berbuka

masa nak berbuka...DJ kat radio pasanglah slot orang mengaji....nabilah ingatkan dah nak berbuka siap baca doa lagi depan meja...gelihati jugak...
 " belum lagilah kakak...jap lagi..klu dah azan baru bleh buka..."
" bleh tak kakak buka ngan biskut nie dulu... "
" tak bleh...klu nak buka..buka ngna kurma ...pastu minum air...pastu klu nak makan baru bleh..."

memacam...tapi yang aku naik hangin tu tak sampai 10 minit...asyik nak bukalah..hauslah...pastu complain lambatnyer buka...

14 conteng-conteng:

lydzar berkata...

mayb sebab dia dok counting masa bila la nk berbuka. tu yg dia rasa lama sgt. plus kt rumah mmg terasa masa tu lambat sgt berjalan kan..

good luck nabilah

Fieza79 berkata...

huhuu itu la smlm coti my Anis pon tak tahan langsung...ssh btol nk ajar dia pose penoh dh drjh 3 tu huhuu..taktau nk wt cm na lg..

maybe time school kot buleh thn lpar tu..

Momma Mia berkata...

heheh sronok layan aksi puasa anak2 ek... bagus nabilah... semoga puasa penuh tahun ni tau!!

HALAMANKU berkata...

Syabas Betti.. ha ha ha sabo jek Zai.. Zai ni pun kata posa setahun sekali.. mesti die dah lupa rasenyer berposa.. lelagi ader dugaan si nabil tu he he he kelako.. Semoga Nabila dpt pose penuh pastu minta hadiah kat mama ha ha ha auntie cabut!!

rATu kEBaYA berkata...

asyik dok mengira masa tu yg terasa mcm lambat sgt kot.. mcm2lah.. erm.. tak pernah ada pengalaman mendidik anak berpuasa lagi.. maybe lagi 2 tahun kot..

az rina a.k.a jaijina berkata...

klaka le nabilah ni..biasalah kak, budak2 nak blaja puase kan..kalau kite dulu gitulah gayanya puasa..

lagi di kira masa, lagi lmbt rasanya masa berjalan..

Zaidah berkata...

lydzar: MUNGKIN JUGAK...SEBAB DIA ASYIK TENGOK JAM AJE...TU YANG DIA RASA LAMBATNYER NAK BEBRUKA

Zaidah berkata...

Fieza79 : MEMANG SUSAH JUGAK NAK AJAR POSE...TIME SKOLAH MINTAK2 DIA OK..

Zaidah berkata...

Momma Mia" TERIMA KASIH AUNTIE...INSYA ALLAH SEMOGA POSE TAHUN NIE DAPAT PENUH

Zaidah berkata...

HALAMANKU : ZAI JANJI KLU PENUH NANTI ZAI BAGI HADIAH...NABIL MAKAN DEPAN DIA..TU YANG DIA TAK TAHAN TU....

Zaidah berkata...

rATu kEBaYA : NAK TUNGGU ANAK AKAK PLAK BELAJAR POSE...BANYAK RAGAM N KERENAH

Zaidah berkata...

az rina a.k.a jaijina: KLU KITA DULU...MEMANG KIRA MASA JUGAK...LAMBATNYER NAK PETANG...

|| NaFiRaa || berkata...

hehehe.. teringat plak ai kecik2 dulu.. cam tu lah gayanye tunggu berbuka.. muahahaha

Asma berkata...

menguji kesabaran sungguh..=)..sabar ek zai..layan kerenah anak2 bulan pose ni..

moga2 nabilah dpt pose penuh taun ni..

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL