Kita Tak Macam Dulu....

27.8.10


klu dulu waktu2 begini n saat ini mesti sedang sibuk mencarik kad raya.....kekadang tu berlumba2 ngan kekawan sape yang paling banyak dapat kad raya........seronokkan....klu dulu2 kad raya bermotif kucing...bunga..pemandangan tepi laut waktu senja...kartun n sebagainya....

bebaru nie pun nabilah mintak kad raya untuk diberikan pada cikgu dia....aku belikan yang satu bungkus ade 6 keping kad....n ngan teruja dia tulis kad raya kepada cikgu kelas n tokwan dia....seronokkan ... siap telefon tok wan dia bagitau nak beri kad raya....


beli kat raya untuk hantar kepada kekawan tak kiralah sama ade dekat ataupun jauh....antara ayat yang biasa tulis...

"pose tak hari nie."
"berapa banyak baju raya tahun nie"
"raya nanti jangan lupa datang rumah tau"
dan yang wajib tulis "pecah kaca pecah gelas...sudah dapat kad raya jangan lupa balas tau.."
hehehehe


bila dah belajar jauh tak lupa jugak beri kad raya untuk mak n abah....hehehe....mohon ampun dan maaf...
bila dah ade kekasih hati...belikan untuk diorang....pastu siap ade yang bunyik2 lagi tu.....tulis punyalah romantik...hahahaha...

tapi sekarang dah berubah...kita banyak mengucapkan Selamat Hari Raya menggunakan telefon dan sms saje...dah semakin canggihlah katakan...



apa-apapun....aku nak jugak bagi kad raya kat atas untuk rakan blogger aku....hehehehe

5 conteng-conteng:

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

kak zaidah..
ada award kat umah ayu amik eik

ps; nak kard raya..................

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

kak zaidah..
ada award kat umah ayu amik eik

ps; nak kard raya..................

|| NaFiRaa || berkata...

haah laa... sekarang nih susah sgt nak dapat kad raya.. semua hantar ucapan raya kut SMS..call n email.. nak lagi setem plak naik harga.. lagi org berat nak hantar kad raya..

Hamizah berkata...

yelah zaman makin canggih..tp lg best zaman2 dolu2 rasanya.

Ain berkata...

seronoknya dulu-dulu sbb memasing berlumba-lumba kumpul dan gantung kad raya....

siapa yang paling banyak dia la kiranya orang paling glemer....hahaha

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL