ORANG MEMBERI KITA MERASA, KLU ORANG TAK BERI...KO RASA APE...

29.9.10

hari nie nabilah mula sekolah setelah dua hari MC kerana demam....tapi aku tengok lepas makan ubat dia ok aje...baik gie sekolah...tapi doktor kata kena rest...so restlah pepuas kakak....

berbalik kepada tajuk....bak kata orang tetua...klu orang memberi sesuatu kat kita...kita akan rasa kenikmatannya....n sebagai bangsa yang penuh adab n kaya berbudi bahasa kita akan balas balik pemberian tersebut...biar kedua2 belah pihak dapat merasa.....tapi macam mana plak klu kita tak beri....so ape yang orang tersebut rase....walaupun pada asalnyer kita berbasi2 ngan berbudi bahasa...tak apelah...kita tolong menolong...bak kata pepatah berat sama dipikul n ringan sama dijinjing...tapi yang jadik masalahnyer bila berat pun kita angkat n ringanpun kita jugak yang angkat...so orang berkenaan tinggal pandang ajelah.....

kekadang aku rasakan orang yang berkenaan mengambil kesempatan atas pemberian kita...habis tu klu dah aku atau kita aje yang beri....dia aje yang rasa...bila masa plak aku nak merasa pemberian dia...bukannyer tak ikhlas...tapi klu dah selalu n berulang kali macam tu....macam mana yerk....ape alasan aku nak bagi kat dia bila aku nekad tak nak beri ape2 sebagaimana selalu....adekah orang berkenaan sedar atau buat2 tak sedar...bleh tak korang tolong aku untuk aku carik alasan kepada orang berkenaan yang aku tak nak bagi lagi..........aku dah penat....aku tak dapat ape just untuk menyenangkan dan menguntungkan dia aje.....

8 conteng-conteng:

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil berkata...

Betul 2 kak.. Adakalanya kita terlalu kecewa.. Bila dah mula kecewa kita peduli apa kan.. Biarlah kak apa yg pnting kebahagiaan & apa yg kita ada skrg tak diganggu gugat..

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

tadi ada jamuan raya...mereka semua dapat duit raya tapi awe tak dapat...sebab dah habis..awe tak tahu rasa ape..hehe

az rina a.k.a jaijina berkata...

erm, lagi parah kak bile tangan kite menghulur untuk memberi sesuatu, dia terima tp hanya di pandng sepi..hampeh..

Zaidah berkata...

@Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil betul tu....kekadang tu rasa macam tak dihargai

Zaidah berkata...

@Nur Hawa Mohd Zin baru nak mintak skit kat awe...rupanyer dah habis..huhuhuhu

Zaidah berkata...

@az rina a.k.a jaijina tu namanyer tak tahu bersyukur....

Adyshariz berkata...

zai, tak smua org perangai cam kita, dh terkene ngan org camni, takyah bgi apa2 dh..bagi kat org lain depan dia jer..cuba tgk reaksi dia camner lak?

Siti Ruhayu Ab Rahman berkata...

sabar jerlah kan.......

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL