Yuran Mahal....Berkualiti Ker?

8.12.10

Aku memang agak terkejut bila pagi tadik asben telefon tanya tentang yuran persekolahan anak2....so aku bagitau yang mana aku tahulahkan.....

pastu dia bagitau yuran sekolah nabil RM700++ .....woww terkejut unta aku....makk...ai dah mahal dah yurannyer...seingat aku tahun lepas yuran sekolah tadika nabil RM600++ sekarang nie dah RM700++......mahalnyer...tapi betulker klu yuran mahal nie bermakna sekolah tu berkualiti...tak tahulah aku...tepuk dada tanyalah pendapat korang....

klu setakat RM600++ aku ok lagi..tapi nie semakin mahal dehhh...minyak naik harga...yuranpun naik jugak ker...memang aku tak nafikan...sekolah tu mengajar student menggunakan kaedah cahayaku untuk student 4-5 tahun n paradigm untuk student 6 tahun...nabil yang lima tahun sebelum nie tak pandai baca dah pandai baca....surat khabarpun dah pandai baca cuma perkataan yang susah dia terangkak2 jugaklah nak membaca.....terima kasih cikgu...tapi yuran tu aku memang tak puas hati....mengalahkan yuran sekolah nabilah yang nak naik darjah dua....bleh mintak diskaun tak cikgu....

31 conteng-conteng:

alinac lover berkata...

BOLEH TAHAN EK HARGA

ADUH...

puterihannan berkata...

anak sy belum sek tp dh pening kami berdua memikirkan ttg nih... haish!!!

az rina a.k.a jaijina berkata...

adeh, mahal gak..tp berkualiti rege tu tak jadi masalah..sebagai ibu bapa akan usahakan juga..

LYaFRINA berkata...

fuhhh 700 ???
ermmm.. ni la y kena kita lalui bila kerajaan naikkan minyak .. habis semua naik

lydzar berkata...

rasanya yuran2 tadika mmg mahal sekarang ni. esp kalau yg iklan kan dorang ada pakai method itu ini..kan kan..tp kalau berbaloi, kena pejamkan aje la mata

LyNn HaMzAh berkata...

yang tu yuran utk sebulan atau setahun zai...

ch@ berkata...

huaaa... ni yg rasa nak buka tadika sendiri ni.

zue @ annaleeya berkata...

yg tuh yuran pendaftaran utk sethn yer??? mahal jgkla tuh... belum campur lagi yuran anak2 yg lain... dgn baju sekolah bagai... hrmmm... mmg pening kan???

ciK mOt ©™ berkata...

huwaa...yuran anak saya pun mahal...
tahun depan awal tahun 2 orang dah cecak rm1k lebih...sob sob...

nazihahisa berkata...

tak semestinya mahal berkualiti. tapii takde lah yg mahal sume tak berkualiti. kena tgk gak lah.. hihi

MAMASYAZA berkata...

wow mahal ekkkk, tapi kalo berkualiti, apa salahnye.
tapi anak2 akak, akak hantar tadika perpaduan aje, tak mahal, biasa2 je
tapi alhamdullillah, anak-anak akak cepat gak boleh membaca

cikgu isza berkata...

selalunya.. memang perkkhidmatan yang diberikan berbaloi..

MaMa3H berkata...

Klu nuri dftr jer rm 1600 bulanan rm 240 sh naik rm 20..mahalkan..

Daring Women berkata...

blajar kt tadika mahal kan...anak ai daftar aje RM1,000 tok tahun depan....macam nk masuk kolej lak...

AngahSayang2314 berkata...

ye la kak zaidah sekarang semuanya naik kan.... tapi apa salahnya utk anak pelajaran utk dia gak kan????

Zaidah berkata...

@alinac lovertu yang pening tu...

Zaidah berkata...

@puterihannan zai nasihatkan kena buat persediaan awal

Zaidah berkata...

@az rina a.k.a jaijinasebagai parents memang kena usahakan jugak ...nasib baik ade beringat sebelum nie...tu yang tak kelamkabut sangat

Zaidah berkata...

@LYaFRINAbtul tu lya..bawak RM50 tak tahu beli ape sedar dah habis

Zaidah berkata...

@lydzaralhamdulillah klu tengok perkembangan nabil tu yang mahalpun mahallah...

Zaidah berkata...

@LyNn HaMzAhuntuk setahun tapi tak tahu dan masuk untuk bayaran bulan jan ker belum....yang tahu tak termasuk makan

Zaidah berkata...

@ch@klu cha bukak tadika jangan memahal...

Zaidah berkata...

@ciK mOt ©™ yuran tadika memang mahal lebih mahal daripada yuran kakak dia..

Zaidah berkata...

@zue @ annaleeyamnemang pening....tinggal pakaian sekolah aje yang belum beli...

Zaidah berkata...

@nazihahisabetul tu...sokong...

Zaidah berkata...

@MAMASYAZAkat sini tak ade tadika perpaduanlah klu ade mesti dah hantar...ade tadika kemas...tpi macam tak bukak aje...huhuhu

Zaidah berkata...

@cikgu isza berbaloi ngan harganyer kan...

Zaidah berkata...

@MaMa3Hnuri lagi mahal ....huhuhu

Zaidah berkata...

@Daring Womenyerlah yurannyer mengalahkan nak masuk kolej..hantar belajar kolej ajelah...

Zaidah berkata...

@AngahSayang2314betul tu angah untuk kebaikan masa depan diorang jugak...pasrah...

MamaYatie berkata...

baru daftar Nurin masuk tadika ahad lepas.total = RM700 (yuran pendaftaran + yuran kemasukkan sem 1 & 2 + 2 psg uniform + buku & alat tulis + beg + insuran = senget kami

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL