Meraung ...Bila Diberus...

7.4.11

Ibu perhatikan anak-anak ibu semuanyer sama aje petennyer semasa kecik....memang susah sangat nak train....tak tahulah kenapa....time nak berus gigi mesti melalak...meraung macam kena cucuh ngan api rokok...gerampun ade...ibu siap belikan memacam bentuk berus gigi....diorang nie suka pegang aje berus gigi tu...klu letak ubat gigi yang pelbagai rasa tu suka jilat aje ubat gigi tu...tapi tak nak jugak berus gigi....heran....

last2 berus gigi jadik berus kolam ikan....see....hehehehe.....





tapi bila dah besar nabil n nabilah dah tak macam tu lagilah...cuma adam plak yang mengikut perangai diorang...susah nak diberuskan giginyer....tapi klu pegang berus gigi memang berjam lama pun tak ape....memacam perangai diorang niekan....ibu rasa kebanyakkan budak memang macam tu kot....susah nak diberuskan giginyer...

42 conteng-conteng:

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

salam kak...
rajin benar anak akak..hehe

dinor's family berkata...

mmg mcm tu perangai budak2..anak2 imah suka berus gigi tp ari2 kena jerit la dr luar..."dah berus gigi lum..."

munna berkata...

anak munna pun macam tu dulu..susah sgt nak berus gigi dia... tapi dah masuk 3 tahun dia dah pandai tak di suruh dia puau suruh kita beruskan gigi dia

akmal berkata...

adik sy dulu pun cam tu jgak, nk beli berus gigi tp tak mo gosok pun gigi tuh..hehe

Zue AnnaLeeya berkata...

beselah zai... bdk2 mmg gitu.. susah sgguh nak sruh gosok gigi...

LYAfrina berkata...

hehhehe.. dk2 mmg g2 zai.. mula2 nk ajr asya ssh gak.. tp.. dpt ideal pasang lagu bangun pagi gosok gigi.. smbil tu lya nyanyi n buat gaya n dia tiru.. dan alhamdulillah, smpai hari ni asya gosok gg.. tapi.. skarang dia nk buat sndiri,, sib baik ok j dia berus.. cma y dlm jela kna tlg

AngahSayang2314 berkata...

uitt rajinnyer dia tolong sapu yerrrr

peaNut berkata...

ahahahha...biasa la tu kak...budak2..

abah dan mak haqq berkata...

saya kepit kepala haqq kat celah peha besar ni..
hahahahahah.. :P

eB ezrin berkata...

betoi... seksa la.. hu2

ayu berkata...

sama la kita zai..anak ayu yg sulung tu pun macam tu gak..skrg ni je baru rajin berus gigi..hehe


danial pun samaaaa....waaaa...

Ietams berkata...

salam kenal

mase ni yg menduga kesabaran betul kan.. aduss...

tapi dlm kolam tu cantik la.. suka tengok..

sue a.k.a umi akif berkata...

ley geng dgn ank sue...mtk nk gosok gg tp die lak yg meraung xnk...susah btol nk gosok gg..

~Siti Hajar~ berkata...

huh! mmg budak2 camtu, anak2 sy pun tp bila dah besar ni ok dah la..hehe

Anak2 sy klu beli ubat gg yg berperisa tu, siap makan lg, pastu br gosok gg, mula2 heran gak npe cpt benor hbsnyer ubt gg, rupanya dorg mkn...huhu..

MamaYatie berkata...

saya selalu ajar dia org nyanyi2..bangun pagi,gosok gigi...nanyi tu versi aaaaaaaaaa...aaaa... hahaha

umialya berkata...

pg2 umminya nyanyi 'bgun pagi, gosok gigi.. bla.bla.bla' pdhal suara umminya di ibaratkan katak memanggil ujan.. hu3

mamaqari berkata...

smala kita...apa kata try berus gigi bateri plk..hehehe sure diorg seronok

maszmadi berkata...

betul la kak zai.. aisha pon same, sanggup pegang jerk berus gigi tu, bila kita nak beruskan mau dia meraung macam kena pukul jerk.. huhu moga2 satu hari nanti aisha n adam dah senang nak berus gigi..

ct N honey berkata...

anak saya pun cam tu bila ditanya dia kata dah berus gigi,bila dibau,emm...memang malas nak berus gigi...

mamalieyna berkata...

umur arif 2 tahun ni sgt susah nk berus gigi dia...takmo..menjerit juge..huu~ taktau nk wat camna..

Zaidah berkata...

@Nur Hawa Mohd Zinbleh dijadikan calon menantu tau...

Zaidah berkata...

@dinor's familyklu kakak ngan abang memang kena jerit..kekadang tu dah pki baju baru teringat blum berus gigi lagi...

Zaidah berkata...

@munnaagaknyer memang macam tu peel diorang niekan...

Zaidah berkata...

@akmalmesti banyak koleksi berus gigi nie kat rumah

Zaidah berkata...

@Zue AnnaLeeyamcam nak kena bunuhkan zue bila suruh berus gigi

Zaidah berkata...

@LYAfrinanak buat mcm lya jugaklah....nyanyikan untuk dia...biar dia suka...

Zaidah berkata...

@AngahSayang2314anak mithali...hehehe

Zaidah berkata...

@peaNutklu mak budak mcam mana plak...hhehehe

Zaidah berkata...

@abah dan mak haqqklu adam kena buat macam tu mlalak n menendang2...

Zaidah berkata...

@eB ezrintahu tak ape...

Zaidah berkata...

@ayuagaknyer masa kita kecik2 dulupun macam tu ker ayu....teruk jugakkan..

Zaidah berkata...

@Ietamssalam perkenalan kembali....memang menduga kesabaran....hehehe...terima kasih

Zaidah berkata...

@sue a.k.a umi akifbleh buat geng anak2 kecil yang meraung tak nak gosok gigi...bleh tak...hehehe

Zaidah berkata...

@~Siti Hajar~klu beli ubat gigi yang berperisa tu memang cepat aje habis tak sampai seminggu dah habis....memang diorang suka makan..sedap...

Zaidah berkata...

@MamaYatienak try jugaklah buat macam tu

Zaidah berkata...

@mamaqarisatu idea yang bagus jugak..bleh cuba nie..

Zaidah berkata...

@maszmadiinsya Allah...diharap2 begitulah...

Zaidah berkata...

@ct N honeytengok kuning ajekan...

Zaidah berkata...

@mamalieynazai rasakan eina memang diorang nie macam gitukot...atau mungkin diorang nie takut nak kena berus gigi...macam berus gigi tu akan gigit dia plakkan...

hezrina83 berkata...

masa menyusu badan takder mslah karies gg tapi bla start susu botol mak aii kena watch out hari2.mslahnya maira pyh sangat nak berus gg dia..kat belah bawah ok tapi gg atas berperang nak gosok.

dyea irdina berkata...

hahhaha budak2 sama lah cam hero2 sy siap beli berus gg letrik lagi kasi getar2..tp tak jalan..last sekali terpkasa takutkan dorng pasal ulat kat gg..pas gosok tunjuk berus gg tu kat dorng n klu ada apa2 yg lekat ckp tu ulat dr gg dorng baru dorng dah tak kn paksa gosok gg

ainnoraini berkata...

dulu2 mase anak kak ain kecik2 mcm tu la jugak perangainye...susah nak berus giginye tu...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL