Sinopsis Nur Kasih The Movie

5.5.11

Penghasilan filem ini bukan sekadar memandang kepada populariti sirinya tetapi ianya untuk memenuhi permintaan 19 juta pengikut siri Nur Kasih untuk menyaksikan kesinambungannya melalui filem. Rata-rata mereka menyatakan tidak mencapai tahap kepuasan maksima dengan episod terakhir siri tersebut. Ianya bagai tergantung dan meninggalkan persoalan yang tidak mampu mereka sudahi. Mereka mahukan lebih lagi. Sekali lagi kerjasama gabungan suami isteri yang telah berjaya mencipta karya indah ini dituntut untuk menyuntik lagi kekuatan cerita kegemaran ramai ini menjadi sebuah filem yang mendedahkan segala-galanya yang tersirat di dalam siri Nur Kasih.
Sekaligus bertindak sebagai penamat cerita, filem Nurkasih terbitan bersama Grand Brilliance, Film Scape Sdn Bhd,  dan Juita Viden Sdn Bhd ini masih mengekalkan tiga teraju utama untuk 3 watak penting yang berjaya meninggalkan kesan di hati penonton siri Nur Kasih. Penangan pembawaan watak-watak Adam, Nur Amina dan Aidil oleh Remy Ishak, Tiz Zaqyah dan Fizz Fairuz benar-benar memberi impak sehingga tercetusnya fenomena Nur Kasih di kalangan peminat siri drama di Malaysia. Pada mereka, kesungguhan dan kecekalan tiga watak ini menghadapi cabaran kehidupan menjadi sumber inspirasi dan tauladan.
Nur Kasih The Movie ini yang turut menjadikan Jordan sebagai lokasi utama penggambaran mengisarkan kehidupan 6 tahun kemudian 3 jiwa yang sentiasa diuji ini. Aidil yang sememangnya seorang lelaki yang tabah kini meneruskan hidupnya bersama dua anak kecilnya tanpa isteri tercinta disisi. Adam yang mula menjumpai jalan lurusnya, berusaha untuk mngekalkan laluannya tanpa menyimpang lagi dan Nur Amina, seorang gadis suci ini semakin kental melalui cabaran hidup sebagai seorang isteri. Ketiga-tiga jiwa ini masih memerlukan antara satu sama lain. Di saat getir seakan mahu memisahkan Adam dan Nur, Aidil setia diantara keduanya walaupun dirinya juga dihimpit kerinduan teramat. Masih adakah sinar bahagia untuk mereka bertiga akhirnya? Inilah perjalanan hidup mereka dalam usaha mereka mendapatkan pencarian sebenar erti kehidupan. Abadi selamanya.
Filem yang juga membawakan tema cinta sejati ini bakal ditayangkan untuk tontonan umum bermula 19 Mei 2011. Rasai satu kesyahduan indah bak bait-bait lirik lagu temanya, Nur Kasih, yang turut dinyanyikan kembali oleh Tiz Zaqiah, ‘Aku kembali kerana masih, mencari yang hakiki, sinar pasti, janji suci yang abadi…’ Filem ini akan membawa anda untuk berfikir sejenak apakah sebenarnya yang sudah anda lakukan sepanjang kehidupan ini, adakah anda menikmatinya atau sekadar membiarkan ia berlalu begitu saja. Yang jelas, setiap apa yang terjadi mempunyai hikmahnya. Hanya mata hati yang ikhlas akan dapat merasakan nikmat ujian yang diturunkan Tuhan.

24 conteng-conteng:

@e_da berkata...

mesti tgk ni .. my fav.. suka tgk aidil.. heheh

lydzar berkata...

cantiknya tudung nuramina.. ups komen tersasar dari topik utama :D

Amy Syaquena berkata...

pasti tengok punya coz minat gila dengan fiz fairuz...

Cute MuM berkata...

macam best jer kan cerita nie..
mungkin nak tgk kat panggung gaklah..

MamaYatie berkata...

bunyik best..cepat2 la tayang

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

mesti best citer nikan..tp nk tgk kat panggung tu rasanye x dptlah..koz Qis ni blum blh lg nmpknye nk bawa masuk panggung..

Sofya berkata...

macam best ja kan..

Mama Gee berkata...

teringin nk tgk..tp mr b awal dh tolak takmo teman..isk dia tu..susah noo nk ajak tgk citer melayu leee...

mamalieyna berkata...

WAJIB tengok nnati ni..menarik!~ ^_^

mommylavender berkata...

teringin nak nengokkkk~tapi mommy tak penah nengok wayang....heee~ tuggu cd la nmpaknya

mommylavender berkata...

teringin nak nengokkkk~tapi mommy tak penah nengok wayang....heee~ tuggu cd la nmpaknya

Citarasa Rinduan berkata...

peeh.. ayu nampak mia sara...

walah@, nak layan wayang mungkin tidak...
so... tunggu vcd atau astro jerlah

PS: kak zaidah thanks syer entry nie yer..

etiey.com© berkata...

suka tiq comel!

munna berkata...

masa drama tayang munna tak tgk citer ni... skrg rasa teruja nak layan movie ni...

mykhalis berkata...

dah ramai yg promosi nie..hehe..

CuTeMiUt78 berkata...

wah.. tak sabo nak tgu n tgk

eB ezrin berkata...

ooo kiranyer smbgn citer rupernyer ;p
dtg nak wish u happy mother's day :)

Ina berkata...

jarang tengok citer melayu,,asyik citer cinta je..boring la..tapi, citer melayu skrang ada gak perubahan dari segi directing dan skrip..ok sikit la.

Ummi Ummair berkata...

alahai..klaulah tizz betul2 pakai tudung,kan cantik!

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata...

lama tak namapk akak..mane pegi? selamat hari ibu...

Mama Gee berkata...

sapalah nk teman mama tgkni..incik suami awal2 dh ckp takmo...adusssss

Ummi Aisyah || Cik Yah berkata...

harus tengok~~peminat setia drama nurkasih

Mama Farra dan Faris berkata...

minat remy ngan tizz..musti tgok..

rm10 juta...

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

tiz memamg sesuai pakai tudung..dan wataknya dalam filem ni awe suka sangat....harap cerita ni akan meletop sebab ini lah cerita keislaman yang mendapat sokongan dan pemint sendiri :)

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL