Jatuh....

20.10.09

Malam tadi aku, suami n anak-anak makan kat luar...rasenyer dah lama dah tak makan kat luar...so kita orang order makanan yang simple2 ajelah...nabil n kakak nie pantang kalau nampak kucing...mesti dia kejar sampai dapat...klu kucing berada kat tangan tu pasti digenyeh kucing tu....suka betullah diorang tu ngan kucing....berbalik citer malam tadik....oleh kerana sibuk mengejar kucing...nabil jatuh kat atas jalan raya ...tau ajelah kalau jatuh atas batu kerikil mesti bercalar...cian aku tengok nabil .... so dapatlah 3 kesan luka...balik aje umah akupun sapukan lah ubat luka (ubat yang warna kuning tu) tengok keringlah sikit....ayahnyer sibuk suruh letak minyak gamat...aku tak bagi ..yer lah kita bukannyer kita tahu tahap kebersihan minyak gamat tu kan....

Membebel jugak aku kat nabil...sebab tu ayahnyer kalau boleh malas nak bawak bebudak nie gie makan kat luar...bukannyer tau duduk diam ker ape ker...ade aje perkara yang nak dibuatnyer...ade ajelah nabil nie...minggu lepas plak itu guli sudah masuk dalam telinga...kawan dia punyalah bijak tu ade ker nak jadikkan anak eksperimen masukkan guli dalam telinga...dah tak ade keja ker ape...heeeeeeee...Alhamdulillah... teacher dia cepat antar gie klinik n dapat di kuarkan... marahpun ade....kalau guli tu tak bleh dikuarkan macam manalah nasib nabil...aku tak bleh nak banyangkan......agaknyer nabil tak nak bermain ngan dia...pas tu dia geram terus masukkan guli dalam telinga nabil...aku tahu anak akupun nakal jugak .... tak bleh nak salahkan budak tu sorang...tapi bila aku marah budak tu dia boleh buat bodoh aje beb...macam rasa tak bersalah...tak ade perasaan langsung...geramnyer aku...tapi itulah namenyer budak... yang penting apa yang berlaku jadik pengajaran...kita kenalah pantau segala pergerakan anak kita agar tidak membuat sesuatu yang merbahayakan diri dan juga orang lain...

0 conteng-conteng:

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL