Layan ajelahhh....

16.12.09

Malam tadik aku n family makan kat luar…makan biasa aje… lepas makan tu ..pusing2 carik kedai yang jual puting botol susu berjenama pigeon untuk menukarkan puting Firas yang aku telah buang…sebelum tu aku belikan puting Anakku sais S tapi Firas tak nak…puting tu keras …. Firas nak jugak jenama tu..manalah nak carik…so ayah belilah puting jenama apa-apa entah..dah beli besar pulak…so kan membazir… so pagi tadik aku beri puting pigeon tu yang memang tinggal sebijik kat simpanan aku untuk dibekalkan ke nursery… mintak2 Firas tak meragamlah pasal puting tu…

Kisah Nabil n Nabilah terlalu taksub sangat ngan ‘Upin & Ipin’ mintak komik Upin dan Ipin…dalam kereta aje dah bergaduh…berebutkan komik tersebut… asben beli satu aje komik tu…selalu kalau aku belikan diorang magazine ker , memang aku belikan dua jenis yang berlainan so diorang bleh bertukar membaca..lagipun Nabil belum pandai membaca…Nabilah yang selalu membaca kuat2 n Nabil akan mendengar ape yang kakak dia bacakan…Alhamdulillah at least Nabilah dah tahu membaca walaupun dah 6 tahun dia baru pandai membaca…seingat aku….dulu aku sekolah nak masuk darjah dua baru aku lancar membaca…budak sekarang nie ramai yang dah pandai…

Berbalik kepada komik Upin dan Ipin tu…belum sempat dibaca…bak kata orang belum panas lagi dah pun koyak..manalah ayahnyer tak hangin….ayahnyer dah berapa kali berpesan “Cubalah belajar berkongsi….” Geram pun ada..masing-masing tak nak mengalah…padahal citer yang ade kat dalam komik tu sama macam kat dalam DVD yang aku belikan…nak komik tu jugak…layan ajelahhh….

0 conteng-conteng:

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL