Bubur

13.1.10

Sejak musim persekolahan nie bermula hidup akupun jadik kelam kabut...memang amat memenatkan....kelam kabut ngan anak yang nak gie skolah dan aku yang nak gie kerja...so ari nie aku bangun macam biasa 4.30 pagi siapkan bubur Firas..n pagi tadik terpaksa mengiron baju yang tak siap iron sebelah malam bcoz..Firas nak 'nenen' tidurkan dia so akupun kuang lentang skali...kapurkan kasut Nabilah..aduh pepagi dah buat keja...sambil masak bubur..dah malas sangat masak akupun masak bubur untuk kita orang skali...boleh bawak bekal gie keja untuk sarapan...save skit duit kan...

bubur Firas aku campurkan ngan sayur bayam n bawang skit (biar ade rasa manis) ari nie ibu tak letak ikan... sorry yer Firas...tu yang nampak hijau ajekan sebab dah diblander ngan sayur...dan letak dalam termos....bila time nak makan masih hangat lagi...




ini termos untuk aku simpan bubur Firas untuk dihantar kat nurseri...termos yang kali kedua..sebab termos yang pertama aku dah pecahkan...terpaksa beli baru lagi....


lebihan bubur tu aku bawak gie opis untuk sarapan ari nie...so aku masaklah skit sayur kangkung...goreng kacang tanah....ikan goreng (tapi aku tak bawak gie opis...malas) n bawang goreng+cili hijau+ tuang kicap...so pic nyer macam kat bawah...jangan jeles....



selamat menjamu selera...yum...yum...yum...

0 conteng-conteng:

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL