Bimbang Serumpun Kasih Terbuang

4.3.10

Masa aku gie Majlis Kenduri Pakcik aku...adelah person tu menyanyi kat KUGIRAN tulah...dia nyanyi tajuk lagu diatas....cayang bucuk aku suka rupanyer ngan lagu tu...aku mula dengar biasa aje...tapi lama2 suka plak...siap suruh aku carikkan lagu tu kat internet n mintak downloadkan lagi untuk save kat dianyer handphone...almaklumlah aku kan rajin bukak internet kat umah....tak ape..tak ade masalah...so apa yang aku jumpa adalah....


Kemana nak ku bawa
Hati ini hancur tak terkata
Kiambang nan terapung
Akar tak jejak ke dasar gayanya

 

Namun ku masih keliru
Bila engkau mencurahkan kata
Kita harus berpisah
Apa benar atau kau bersenda


Kasih katakanlah
Bicara mu itu hanya gurauan
Hanya engkau sahaja
Idaman ku payah ku temu


Bimbang aku bimbang
Engkau hilang
Bawa serumpun kasih
Yang telah ku semaikan
Di hati ku
Hanya untuk mu

SYABAs untuk penulis lirik lagu ini....

Kalau kita lihat dari gaya bahasanyer adalah mudah untuk kita faham....tema lagu nie adalah melankolik n ade skit cinta...gaya bahasa yang digunakan adalah unsur metafora, alam tumbuhan dan personafikasi...setiap bait perkataan2 adalah puitis...menggambarkan seseorang yang sedang rungsing akan kehilangan cinta dalam dirinyer...klu pada aku...tema CINTA tu banyak maksudnyer...kita cintakan Allah, suami, keluarga dan kekasih... macam belajar sasteralah plak...merapu betullah aku nie dah petang2 nie...bosannnnn

0 conteng-conteng:

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL