Teka-teki beserta jawapannyer...

3.5.10

Lagi teka-teki bersama jawapannya sekali supaya korang tak pening, selalu teka-teki tak ade jawapan...nah...nie aku sediakan jawapan skali...tak payah susah2 nak fikir ok...



Dalam byk2, Kain apa yang paling berat di dunia? * = Kain songket cap Gajah Duduk


Soalan matematik, 2 apek tolak 1 nyonya jadi apa? * = Jatuh la nyonya tu...


Ibunya satu, anaknya beribu, apa dia? * = Penyapu


Kalau 1 + 1 = 2, jawapan lain dia apa? * = Jawapan lain salah la...


Ibunya diurut, anaknya dipijak. * = Tangga


Pokok apa bila manusia nampak dia lari? * = Pokok nak tumbang la...


Lagu apa yang semua orang di dunia ini boleh menyayikannya? * = Lagu 'Happy Birthday'



lagi...



Air apakah yang paling berani sekali? * = Air terjun



Sungai apa yang paling kurus di dunia? * = 'Slim River'



Sungai apakah yang tiada air? * = Sungai di dalam peta



Buah apa bila dia masak! dia timbul? * = Buah Melaka



Kalau semua manusia jadi ikan, ikan jadi apa? * = Jadi banyak la...



Apakah persamaan antara ikan kod dengan kod gitar? * = Kedua-duanya boleh digoreng

5 conteng-conteng:

LYaFRINA berkata...

ZAI..KOD GITAR BOLEH GORENG K??? hahahahah??

zai..lya nak suruh zai blajo a,b,c... hehehehehe...sila2 la ambik:-

http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/2010/05/tag-to-z.html

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

kod gitar tu jenis ikan juga eh?
ekekeke

Nazz@Purple berkata...

hehehe..leh nazz try berteka teki ngan adik2 kat umah..kalo dorang xtau..mesti tensen..

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Kod gitar tu apa??Blh goreng kaa?? hehehehe.. :D

Hasrol Nizam berkata...

hehe..gelak seyh bca

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL