Kena jugak minum air suam...

4.5.10

Kena manis jugak…

Serangan Jantung dan Minum Air Suam
Fakta ini sangat bagus. Bukan semata-mata berkenaan air suam, tetapi berkenaan Serangan Jantung ... Masyarakat Cina dan Jepun minum the panas untuk ketika bersarapan, bukannya air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan.

Kepada sesiapa yang gemar minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda. Memanglah sesuatu yang nikmat untuk minum segelas air sejuk selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan. Sudah tentu ia melambatkan lagi proses pencernaan. Sekali gumpalan minyak ini bertindakbalas dengan asid di dalam perut, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine. Dalam masa terdekat, ia berpotensi bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Adalah penting untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.



Petanda Lazim Serangan Jantung

Amaran berkenaan serangan jantung – Anda seharusnya mengambil tahu yang petanda serangan jantung bukan sahaja pedih pada sebelah kiri dada.. Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri. Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Muntah-muntah dan berpeluh berlebihan juga antara tanda-tanda lazim. 60% pesakit yang terkena serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun dari tidur. Sakit pada dada boleh menyebabkan tidak sedarkan diri. Berhati-hati dan berjaga-jagalah sentiasa. Lebih banyak yang anda ketahui berkenaan serangan jantung, maka lebih peluang untuk anda terselamat.

Kata pakar kardiologi (jantung), jika seseorang telah membaca fakta ini, sebarkanlah ia kepada 10 orang lain yang dikenali, anda mungkin tidak mampu menyembuhkan pesakit, tetapi anda sebenarnya berjaya menyelamatkan seseorang dari menjadi pesakit.

4 conteng-conteng:

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Info yg sgt bagus..Thx..

Ktorg kat umah ni mmg x letak air dlm peti ais..just minum air suam jer..tp klu dh mkn kat luar tu..nk jugak minum yg berais..camne lah nk elakkan..

LYaFRINA berkata...

info ni sgt2 bagus utk lya.. mmg sgt2 bguna..

kali ni , mg terkena la.. lya mmg suka minum air ais.. y sejuk2... kalo breakfast pon.. bab2 minuman, msti berais ni.. agaknya sebulan sekali dua j minum air panas..bahayanya!!

lagi bahaya..lya ada penyakit jntung.. fain pon slalu pot pok pot pek dgn tabiat lya ni.. tp ssh la.. msti nk ais. lps tu mula la..slalu skit dada.. kena attack jntung.. tp...nk jugak ais...

mcmana nak cari formula ni?? nk kurangkan ais..

mamalieyna berkata...

thanks 4 the info..rajin mencari infi tuk panduan rakan2 blogger..bagus2x..sila teruskan.. ^_^

Zaidah berkata...

lily: kekadang zai pun minum ais jugak lagi2lah skrang nie musim panas...glupppp

lya: kena kurangkan...untuk kebaikan lya jugak...klu dah sakit..lagi teruk nanti lya...

lieyna:sesama...klu ade info yang bagus lagi zai akan sebar2kan...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL