Nak kawen ngan sape...???

8.6.10


Jodoh n pertemuan tu ditangan tuhan..jangan di tanya nak kawen ngan sape...perjalanan hidup masih jauh...blum sampai waktunyer untuk memikirkan ngan sape nak kawen....

soalan ini telah banyak diajukan kepada aku...bila aku diajukan dengan soalan ini...aku kaget n diam seketika kerana otak aku berpusing ligat memikirkan jawapan yang harus aku berikan kepadanyer....

"ibu...klu dah besar nanti...nabil nak kawen ngan sape ibu...?"

aku terdiam seketika....

"belajar pepandai dulu....kerja bagus...barulah bleh fikir pasal kawen...nabilkan blum sunat...lagipun baru skolah tadik...orang sekolah tadika tak bleh kawen..." asben aku berikan jawapan...

dia mula berfikir....n semalam dia tanya soalan yang sama lagi....dalam hati aku berkata..."bebudak sekarang nie dah terdedah ngan memacam..berani tanya kita ngan soalan macam tu...klu aku dulu takut nak tanya ngan mak aku..."

8 conteng-conteng:

~Siti Hajar~ berkata...

budak2 skrg ni xmcm kita dulu, kita dulu semuanya takut kan?

bdk2 skrg dah terdedah dengan byk perkara sjk kecil lg, fikiran pun cepat matang...mmg lain la dr kita dulu..

Mama Hanim berkata...

tu la kan, anak2 skang cepat belajar.. xleh samakan dgn zaman ibu bapa dia..

mak bapak skang pn kena makin tambah ilmu dlm mendidik anak2 kan..

@e_da berkata...

hahaha lawak soalan tu.. kdg2 kalau di jawab pun belum tentu mereka faham kan..

Fieza79 berkata...

hehe..kelakar btol!
mmg la anak2 zaman skrg lebey bijak berbanding kita dulu...

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

alolo..Nabil dh pandai tanya soalan cam tuh..Soalan dia mmg soalan cepu emas..hehehe.. :D

maszmadi berkata...

eee btul ker dia tanyer camtur.. bebudak skrg da advance.. isk, kak zai musti fenin layan nabil kan..

ibu_Arifa berkata...

hihihi..dah mau kawen yer nabil..
hihihi... tu mesti ada kat sek dia tu..org bercakap2 pasal kawen tu..
budak2 skrg mmg advance!

Zaidah berkata...

siti hajar: memang tu kita tak dapat nafikan...

mama hanim: kena timba ilmu mcm mana nak jawab soalan yang macam tu...

aeda: betul...kekadang bila kita jawab tak menepati soalan dia...hehehe

fieza79: diorang dah terdedah ngan memacam dah sekarang nie

lily:betullah lily...cepu gangsa pun ade..hehehe...dah pandai dah dia...

maszmadi: memang pening...kekadang tu tanya yang bukan2...nie belum adik dia lagi nie...hehehe

ibu arifa:dah ade makwe tau ...nama makwe dia nana...hehehe

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL