Surat Cinta Pertama Untuk Aku....

23.6.10

Gatal....campur gedik...kecik2 lagi dah pandai nak main cinta2...tak tahu malu...heeeeeeeee

Seingat aku ...first time aku dapat surat cinta masa aku darjah 6....masa memula dapat tu...gembirapun ade (sebab aku ade admire), bangga pun ade (sebab bukan senang nak ade pakwe....riak tu... lagipun mungkin aku lawa antara orang yang paling lawa kot masa tu...  ) takut pun ade (takut mak tahu...n cikgu tahu malu n kena bebel lah ape lagi....hehehehe)

yang masih aku ingat klu waktu2 tu style penulisan surat cinta spesen ajekan....contohnyer

Assalamualaikum...
Saya harap awak sihat...sebenarnya saya dah lama minat kat awak dan saya nak mengenali diri awak dengan mendalam lagi....boleh tak awak jadik kawan istimewa saya...saya harap awak sudi menerima saya...bersama-sama ini saya bagi biodata diri saya.

biodata
nama:
tarikh lahir
adik beradik
suka makan ape
suka minum ape
warna kegemaran
dll

jangan lupa balas surat saya tau....bagi biodata awak sekali yer...lepas tu jangan bagitau kawan2 awak tau yang kita nak kawan ngan awak...nie rahsia tau...jangan sampai cikgu tahu...

pecah kaca pecah gelas
sudah baca harap balas

pen merah pen biru
u marah i love u


yang benar
hamba Allah


p/s saya nak gambar awak bleh untuk buat kenangan...


pastu surat tu mesti diletakkan ngan bedak..bila bukak aje surat tu bertaburan bedak2 wangi..hehehe...kelakar...suratpun tak ade sampul...kertas pakai buku sekolah..yang mana ade duit tu bleh lah beli writting pad...

aku masih ingat lagi...sebelum dia menghantar surat dia ade bagi aku kad raya...siap tandatangan ade love lagi...hahahaha...mana tah kad raya budak tu...n nama budak yang jatuh cintan kat aku tu Hafizam bin Khata ... entah kat manalah dia kan sekarang...budak nie memang glemor kat skolah budak Scorer ... so tu yang dia banyak peminat...lainlah aku yang tak punya ape2 nie...huhuhu..

nanti aku sambung kisah percintaan aku untuk episod seterusnya...

p/s sayang gambar budak Hafizam nie dah mak aku koyakkan lah....

15 conteng-conteng:

LiLy @ MaMaQiStInA berkata...

Owh..mengimbas kenangan lama yer..
Kekdng klu teringat..ada jer yg mencui hati kan..

Lily dulu sek rendah lum tau lg bercintan cintun..tp naik sek.menengah..pandai dh cinta monyet..hehe.. :D

Hamizah berkata...

ohhhh..sweet memory..

Fieza79 berkata...

owhh tingat kesah cintan cintun ekk..? sweet memory..!

LYaFRINA berkata...

HIHIHIII.. TERINGAT ZAMAN LYA.. TIME KANAK2 RIANG DULU.. SAMA LA.. SIAP BG BIODATA.. Y XTAHAN SKALI SIAP LETAK BEDAK TU

Unknown berkata...

tersenyum sendiri baca n3 ni...kenangan silam klu di kenang mmg sgt sweet rasanya....

Ain berkata...

hahaha....

pesal tiba2 terimbas kenangan lama nie zai....

skima jer ayat2 cinta zaman dolu-dolu kans....

Izzah berkata...

kenangan cinta monyet..
heheh..
mlm tadi mimpi jumpa monyet ke?
:)

QuEeN Of 2 Heroes berkata...

hehe...mengingatkan sy pd zaman cinta monyet dolu2....haha~

Zaidah berkata...

lily:tengah teringat kisah lama...kekang memang kelakarlah...bila ingatkan....hahaha

hamizah: terima kasih... :)

fieza79: pun mesti ade kisah cintan cintu dolu2 kan...hehehe

lya: yer lah lya...mcm mana lah bleh dapat idea tu nak letak bedak...hehehe...

Zaidah berkata...

mamamya:rasa macam nak balik semula kat zaman itu...semuanyer indah belaka...

ain: cinta zaman dolu2 memang macam tu ayat skima...tak pandai nak berbunga2....hehehe

izzah:kenangan cinta cipanzi hahaha....


queen of 2 heroes:cinta zaman bebudak...indah...

peaNut berkata...

best kan akak masih ingat cerita2 cintan akak...suka baca..terkenag plak kisah peanut sendiri..hikhik

Unknown berkata...

sempoi la akak, darjah 6 dah dpt surat cinta..hahha...bila ingat blk mmg lucu kan? hehe

Zaidah berkata...

peanut: bleh tulis kat n3..kita baca sesama peanut...akak nak tahu jugak citer peanut...

siti hajar:darjah 6 dlu tak sama mcm darjah 6 sekarang...orang bagi surat cinta...memang kelakar...citer tu tak abis lagi...

gooseberries berkata...

haaha..besh gler dpt surat cnta time kecik2 lu..

=D

Zaidah berkata...

gooseberries: memang best..seronok at least kita tahu rupanyer kita ade peminat...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL