Cikgu Ajar Lain...Ibu Ajar Lain

25.8.10

" cikgu ajar kakak lain...kenapa ibu ajar lain plak...kot2 ibunyer yang tak betul.."
" ibunyer betul....walaupun lain maksudnyer tetap sama "
" cikgu ajar panjang...n susah nak ingat...kenapa ibu ajar pendek aje..."
anak aku still tak puas hati...sebab apa yang aku ajar ngan cikgu ajar kat sekolah tak sama....huhuhuhu...dia dah keliru mana satu...

sebenarnya yang dimaksudkan adelah niat puasa...cikgu kat skolah ajar lafaz niat puasa n niat puasa...tu yang panjang...sedangkan aku ajar yang ringkas aje....klu pepanjang sangat diorang susah nak ingat...yang penting niat kita nak puasa kerana beribadat kepada Allah...tak kiralah ayat tu tak sempurna...klu menurut ustaz terdetik niat nak puasa esok hari pun dah bleh berpuasa....


Lafaz niat puasa (harian) - yang cikgu nabilah ajar kat sekolah
niatharianpuasa
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

niat puasa yang aku ajar


 so sebenarnyer mana-manapun bleh digunakan walaupun berlainan perkataan tetapi membawa maksud yang sama iaitu PUASA DI BULAN RAMADHAN....

17 conteng-conteng:

~Siti Hajar~ berkata...

hehehe..budak2 mmg camtu zai, cepat confius...anak sy pun sama, yg geramnya plk tu kalu ckp cikgu, tok @ tokwan semua dia kata betul dulu, yg ibu ajar salah..huhu

rATu kEBaYA berkata...

memang keliru cikgu ajar detail.. yg kita ajar cara yang mudah..

takper slow2 ajar ye.. makin besar makin dia fahamlah...

az rina a.k.a jaijina berkata...

kak, rina pon biasa bace hak pendek tu aje..senang nak igt..

AngahSayang2314 berkata...

salam ramadhan 15
tak pe yg penting niat tu yg penting...

zue @ annaleeya berkata...

haah zai... bdk2 mmg cpat keliru... mcm anak zue si alif tu pon duk hafal yg cikgu ajar... dia kata ummi ajar tu lain... xpelah zai... yg penting diaorg nak puasa kan??? pelan2 la...

Fieza79 berkata...

bdk2 mmg mcm tu lebih nk terima ajaran cikgu dari kita sbg ibu dia..huhu apa pun kena fhm kan btol2 kat dorang...

Zaidah berkata...

~Siti Hajar~ : betullah siti...kekadang geram jugak...bila ibunyer cakap tak nak dengar

Zaidah berkata...

rATu kEBaYA: tu yang dia pening tu...sebab kita nak mudahkan dia...

Zaidah berkata...

az rina a.k.a jaijina : kekadang akak memang baca yangpendek aje...yang penting kita niat..

Zaidah berkata...

AngahSayang2314 : betul tu...

Zaidah berkata...

zue @ annaleeya : yerlah zue....yang penting dia pose..jangan tak pose nanti tak bleh raya

Zaidah berkata...

Fieza79: betul...betul..betul...klu tak dia akan dengar cakap cikgu aje...cakap kita tak dengar

::Mamalyna:: berkata...

budak2 cam tue kak, lebih percaya cikgu, hehehe

|| NaFiRaa || berkata...

kekeke.. takpe~ janji maksud sama.. niat untuk berpuasa.. sian kat budak2 kan~ mak budak pon sama pening skali nak menjawab soklan dia~

Zaidah berkata...

::Mamalyna:: : lebih percaya cakap cikgu...n takut ngan cikgu...

Zaidah berkata...

|| NaFiRaa ||: yang penting maksud n tujuan sebenarnya sama...

Ain berkata...

jangan lupa niat udah la kan, baca macam mana pun takpe....

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL