Puding Basi...Hampeh....

17.8.10

Dua hari lepas asben aku ade beli puding kat bazar ramadhan...tengok memang sedap...oleh kerana tak sempat makan masa berbuka so aku simpan kat dalam peti ais...planningnyer nak makan waktu bersahur...so semasa waktu bersahur aku ngan bunga2 riang kuarkan puding tu...bila makan aje..masammmmmmm......

gambar google

kekadang beli kuihpun rasa masam....aku memang tak fahamlah attitude peniaga kita nie...klu nak untungpun janganlah menipu pengguna...terutama sekali di BULAN RAMADHAN ....tak baik...klu tak habis jualan tu sedekahkan kat jiran2 atau anak yatim..janganlah ambik kesempatan dengan memanaskan balik atau menggorengnyer balik kuih2 yang dah 2 3 hari lepas....

gambar google

nie klu ramai yang membelinyer mesti ade pembeli yang sumpah seranah..so kesannyer pada peniaga tu????????????? jawab sendiri....

24 conteng-conteng:

IbuHakimHaikal berkata...

Salam kak Zai..xyah beli lg lah kak..bt sendiri je..hehe..kak zai kat blog akak dah tak de chat box ke? ;)

az rina a.k.a jaijina berkata...

dorang ni nak nege mmg tak ikhlas..tau nak kaut untung aje..bulan pose ni patutnya buat amal jariah, ni tak..lagi dapat dose adelah dorang ni..

ishkk, marah ni..sbb pernah terkena kes macam ni..

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

kadang2 nak jual ni memang macam-macam dan menarik tapi..tak berkuailit..org yang menjamu org berpuasa berbuka dapat pahala..tapi kalu dah mcm ni...wallahua'alam...

mummy nana berkata...

mmg tak beli dah kat bazar.. even bazar kat kampung pun sama.. inikan bandar.. camne la dorg niaga takde iklas langsung. lama-lama org tak pegi bazar. mmg boikot la. adoiyai. sakit ati.

Naimatul Hafizah Nor Rodin berkata...

la...siannyer....tu la salah satu sebab kenapa saya tak suka beli kat bazar. indah kabo dari ghupe jer...baik le habiskan masa buat sendiri, kan? lebih puas hati.... sabo ye kak....

|| NaFiRaa || berkata...

sakit hatikan kalo kena cam tuh.. mmg x beli dah kat situ~

zue @ annaleeya berkata...

mmg bengang klu kena gitu.. beli tuh bkn murah kan???

sbb tuh prefer masak sdiri.. puas hati..

Min Hamzah berkata...

apalah berniaga cam tu...ingat bang@kak...duit yg dapat tu nati halal ke tak?? apa kata akak pi lg kat gerai yg sama pastu habaq baik2 kat akak peniaga tu....nak kasi tahu sama dia...jgn marah2..bgtau elok2...kasi kesedaran sket...

Dayu berkata...

kan..kan..
peniaga2 kat bazaar ni mmg kira untung je. cuba niat ikhlas skit
ni air basi, masak rasa ntah pape..
org buat pahala
derang ni carik dosa je menipu org

lydzar berkata...

tu la, tensen beli kuih kt pasar ramadan. semuanya tak sedap

fiza berkata...

Klo beli kat PARAM memang mcm tu, baik buat sendiri jer, lagi puas hati.

Kmieja berkata...

Zai, mereka bukan peniaga tegar, miaga hanya dibulan ramadhan, itu sebab jdk mcm tu...

Zaidah berkata...

IbuHakimHaikal : biasanyer akak memang masak sendiri..cuma kuih ajelah yang asben beli...

p/s ade kat sebelah kanan atas...

Zaidah berkata...

az rina a.k.a jaijina: tak baikkan mcam tu kan.....sebab banyak kali dah kena macam tu

Zaidah berkata...

Nur Hawa Mohd Zin: dorang nie bukan nak pahala tapi nak untung aje...

Zaidah berkata...

mummy nana : rasanyer klu kita boikot bazar ramadhan ape yang akan jadik yerk..

Zaidah berkata...

Naimatul Hafizah Nor Rodin: masak sendiri sedap tak sedap sendiri masak..

Zaidah berkata...

|| NaFiRaa ||: memang geram @@#$%^&*(

Zaidah berkata...

zue @ annaleeya : sekarang ni memang rata2 mahal...memang btul baik masak sendiri

Zaidah berkata...

Min Hamzah: klu dia bleh terima tak apelah...tapi klu idak..entahlah...

Zaidah berkata...

Dayu: kekadang saje aje jual....sebab nak buang sayang....niat tu memang tak ikhlas...

Zaidah berkata...

lydzar : memang nampak macam sedap tapi rasanyer hampeh

Zaidah berkata...

fiza: betul2...buat sendiri makan sendiri

Zaidah berkata...

Kmieja: yerlah..berniaga setahun sekali...jadik tak kisahlahkan klu menipu orang.. :(

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL