Dia Dah Pandai....

30.9.10

dah lama dah tak update citer tentang firas a.k.a adam....hampir sebulan kitaorang memanggil namanyer ADAM...macam tak kekok..bila aku panggil ADAM..dia akan menoleh n terus datang....sambil tersenyum menayangkan giginyer yang baru tumbuh lagi 2 batang menjadikan jumlahnyer 8 batang....

sekarang nie ADAM dah berusia 1 tahun 3 bulan 10 hari...dan aku lihat beberapa perkembangan kognitif berlaku seperti

1. Adam tak suka tengok tv tapi suka mengemas..habis semua barang satu rumah akan diturunkan n disepahkan...klu tak dapat sesuatu barang tu...mulutnyer akan berbunyik 'uhhhh..uhhhh...' sambil tangannyer menunjukkan ke arah barang tersebut...

2. Bila diajak mandi ADAM akan cepat ikut ke bilik air...memang suka main air....lelagi air dalam baldi akan ditepuk2nyer....

3. ADAM sudah pandai mengeluarkan tangan daripada lengan baju ..... 

4. Bila dia bersendirian dia akan menyanyi2 kecil...walaupun aku sendiri tak faham ape yang dinyanyikannyer....

5. Tak bleh berpisah ngan aku...sekarang nie bila hantar kat nursery dia akan menangis...dan bila balik klu aku tak dukung dia...dia akan menangis.....

6. Sudah pandai mengamuk dan merajuk...bila dia menangis dan marah...barang yang dipegang akan dibaling sana sini...ikut perangai sapelah tu yerk ADAM...

7. Sudah pandai bergurau ngan sesiapa saja...n dah pandai bergurau yang ganas2 terutama sekali ngan abangnyer nabil....bila dia geram...ADAM akan lawan balik sambil menunjukkan kegeramannya dengan menarik rambut.....

8. ADAM dah pandai untuk menyikat rambut...walaupun kekadang tak ade rambut yang masuk dalam celahan sikat dia...hehehe.....

9. Bila ayah balik...bukak pintu..ADAMlah sekarang yang meluru dulu menyambut ayah balik...selagi ayah tak dukung...dia kan merungut n terus nangis....dia akan terkinja2 kesukaan bila menyambut ayah balik

10. Pantang bukak grill ...dia memang suka main kat garaj ....bebas agaknyer....

11. Bila aku marah...dia dah pandai menangis....ngan teresak2nyer....

12. Dah pandai menyonteng....n selalu menghilangkan barang...klu barang tak ade..maksudnyer ADAM yang menyorokkan barang tersebut...


13.  ADAM pantang nampak kotak tisu...akan ditarik semua tisu keluar....dan dah pandai menyapu bedak kat muka....klu aku letak lotion kat tapak tangan dia...dia akan menyapu jugak kat muka...hehehe

walau bagaimanapun Ibu tetap SAYANG ADAM, KAKAK n ABANG.....

9 conteng-conteng:

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil berkata...

Alalalala comelnya adam.. ;o)

Ain berkata...

makin hensem la adam skrg ni...

makin banyak jugak kebolehan dia kan...

sarah pun suka hilangkan barang, tapi ain tahu kat mana nak carik, dia suka taruk dalam beg sbb beg tu memang mainan dia....

macam2 perangai anak2 ni kan...

mamalieyna berkata...

dah besar sket, makin bijak banyaakkk..hehe...

eheh..nape tukar panggilan nama dr Firas ke Adam?..suka2 eh?..hehe..eina pun dulu pnggil Haidar, pastu tukar Arif =P

zue @ annaleeya berkata...

zai... nape tukar panggil adam plak??? tp ok gak kan???

budak2 nak membesar gitulah zai... mcm2 peel... tp sonot tgk anak membesar dpn mata..

p/s : zai... nape tak wat pop up window komen nih??? klu nak balik semula kt entry zai, lambat sgt.... sori zai... cuma bg pendapat jer... hehehe!!

Faiz berkata...

memang anak penyeri hidup kn..hehe..

p/s:thanks komen kt blog..setiap komen anda dihargai..=)
**HIT MY LATEST UPDATE HERE**

cha berkata...

betul-betul serupa oni, dahla sebaya. lebih kurang, gigi pun baru lapan.

AngahSayang2314 berkata...

kak zai angah teringan nak anak lelaki bestnyer tengok gelagat anak lelaki kan???

|| NaFiRaa || berkata...

sonok tengok gelagat anak2 membesar depan mata kan~ walaupon kita setiap masa ade dengan meraka..

.:fyzz:. berkata...

nih anak bongsu kak zaidah ke..so cute mute n gebu..
adam ..

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL