Belasah rakan angkara facebook

4.10.10

Belasah rakan angkara facebook

LENGGONG: “Hanya kerana salah faham selepas dituduh menceroboh laman sosial facebook milik kawannya, anak saya dibelasah teruk hingga cedera di mata dan dahi,” kata seorang bapa, Hazizi Abdul Aziz, 46.
Dia berkata, difahamkan anaknya berkawan rapat dengan rakan sekelasnya itu sehingga mengetahui kata laluan untuk membuka akaun facebook kawannya itu dan sebelum kejadian mereka tidak bermasalah.

Bagaimanapun, katanya, difahamkan baru-baru ini, ada pihak menceroboh akuan berkenaan menyebabkan rakannya menuduh mangsa yang mencerobohnya kerana beranggapan hanya dia seorang yang mempunyai kata laluan ke laman berkenaan.

“Selepas bertengkar, mangsa yang mendakwa tidak menceroboh akaun rakannya dibelasah dipercayai kerana ada rakan lain mengapi-apikan pemilik akaun facebook itu,” katanya.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 petang Khamis lalu, Hazizi mendakwa anaknya, Aiman Asyraf, 17, pelajar tingkatan lima sebuah sekolah berasrama di sini, dibelasah teruk.

Berikutan kejadian itu, Hazizi yang tinggal dan bekerja di Kuala Lumpur, bergegas pulang ke Kampung Luat, dekat sini, awal pagi Jumaat lalu, selepas menerima panggilan telefon mengenai kejadian itu kira-kira jam 1.30 pagi.

Dia terkilan kerana pihak sekolah tidak memaklumkan kepadanya mengenai kejadian menimpa anaknya itu dan hanya mengetahui insiden terbabit daripada pihak lain.

“Pihak sekolah sepatutnya beritahu saya mengenai kejadian itu.


“Malah, lebih mengejutkan, ketika saya menemui pihak sekolah kira-kira jam 10.30 pagi Jumaat lalu, mereka mengatakan tidak tahu kejadian menimpa anak saya,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.


Hazizi berkata, dia diberitahu anaknya yang juga anak ketiga daripada tujuh beradik dihantar warden asrama ke Klinik Kesihatan Lenggong dan ditinggalkan di klinik berkenaan sebelum dibawa ke Hospital Kuala Kangsar.

“Menyedihkan, tiada seorang wakil sekolah mengiringi anak saya sepanjang dibawa ke Hospital Kuala Kangsar.

“Saya tak mahu membesarkan perkara ini, tapi sikap pihak sekolah yang lepas tangan sangat dikesali dan tidak mahu ia berulang,” katanya.

Menurutnya, Aiman antara pelajar cemerlang di sekolah itu, tetapi kejadian yang menimpanya akan menjejaskan persediaannya menghadapi peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

“Justeru, saya berharap pihak sekolah memandang serius perkara seperti ini kerana ia boleh menjejaskan masa depan anak saya,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Lenggong.

17 conteng-conteng:

idah @mama izzya berkata...

kerana fb mcm2 terjadi kan..

Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil berkata...

Macam2 ler zaman skrg ni Kak Zai..

Fieza79 berkata...

sebab fb je jadi pergaduhan...mcm2 la bdk2 sekola ni...

cha berkata...

kerana FB, budak² dah ada FB, dulu masa kita sekolah, jangan kan FB, hp pun takde :D

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

hmmmmm
budak2 zaman sekarang

rATu kEBaYA berkata...

ada baik buruknya fb ni

Ain berkata...

macam2 hal budak sekolah zaman sekarang....

SYaMiLa berkata...

ni la budak2 zaman skrg..selesai masalah dgn cara bertumbuk...hmm...semoga anak2 kita tk jadi camtu...amin

Zaidah berkata...

@idah @mama izzya nak buat macam mana...oleh itu jangan salah gunakan...

Zaidah berkata...

@Wife Mr.Em~Ibu Mr.Aqil bebudak sekarang nie lagilah pandai...

Zaidah berkata...

@Fieza79 mcam dah tak ade benda lain nak buat..pasal fb pun bleh bergaduh

Zaidah berkata...

@cha betul tu cha...masa kita skolah dulu memang tak ade bendaalah binatang nie semua....

Zaidah berkata...

@Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ dah tak ade pertimbangan...

Zaidah berkata...

@rATu kEBaYA baiknyer bleh jumpa ngan kekawan lama...tapi yang buruknyer macam citer tulah...

Zaidah berkata...

@Ain mcm dah tak benda berfaedah lagi agaknyer bleh dilakukan

Zaidah berkata...

@SYaMiLa insya Allah...mintak2 dijauhkanlah...amin

.:fyzz:. berkata...

macam2 kan akak kes fb nih..tuh la huby fyzz tak baper nak bagi sngt ber fb..mcm2 hal..baik negatif dari positif...cian budak nih kan .

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL