Songket RM15,000 ‘ghaib’

28.9.10

KUALA LUMPUR: Sehelai songket yang ditenun daripada benang emas putih bercorak seni tradisional Malaysia dan direka khas sewaktu kunjungan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah ketika merasmikan kompleks membeli-belah SACC Mall, Shah Alam, empat tahun lalu, hilang.

KENANGAN...Faudziah menunjukkan gambar Sultan Sharafuddin melihat songket berkenaan ketika merasmikan SACC Mall empat tahun lalu.

Sehubungan itu, pemilik kedai pakaian Zulfauzie Classic yang mempamerkan songket berkenaan, Faudziah Yusoff meminta mana-mana pihak yang kini memiliki songket itu memulangkannya.


Katanya, songket bernilai RM15,000 itu dipamer pada patung di dalam almari di kedainya dan disedari hilang minggu lalu.



“Saya minta mereka yang memiliki songket berkenaan tampil memberi maklumat, jika benar ia sudah dijual, saya sanggup membeli semula songket itu pada harga ia dibeli. Saya menyimpan dan mempamerkannya sejak sekian lama kerana ia direka khas untuk tatapan Sultan ketika merasmikan SACC Mall,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.



Sehubungan itu, mana-mana pihak yang memiliki songket berkenaan atau mempunyai maklumat mengenainya diminta menghubungi Faudziah di talian 012-3491052 atau 03-55111052.

12 conteng-conteng:

rATu kEBaYA berkata...

uits... rm15k tu.. patutlah... sapelah yg cepat tgn.. org terdekatkah?

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata...

eh camno tu? tak paham la
cam belit2 ayat dia
kejap ilang
kejap jika sudah dijual
takkan tak sedar dah dijual? ish ish

mmg mahal pon songket2 sutera camni
kdg2 cecah 25k

az rina a.k.a jaijina berkata...

umangaih, songket rege 15 rebu..boleh beli kete sejibik..

Ain berkata...

barang berkualiti rege mesti mahall kan....

siapa la yang curik dan jual balik songket ni....

cian tuan dia...huhuhu

Fieza79 berkata...

ishh..ishh songket mahai ghupa gitu..sape la punya angkara ni..!

mamalieyna berkata...

giler mahainye..ptt aa ilang..huhu..

Zaidah berkata...

@rATu kEBaYA tak tahulah..

Zaidah berkata...

@rose --{@ ibuRafiq @}-- mahalnyer sampai RM25k...bleh beli keta sebijik

Zaidah berkata...

@az rina a.k.a jaijina betullah...rasa macam rugilah plak klu beli memahalkan..pastu bukannyer selalu pakai

Zaidah berkata...

@Ain mcm orang yang terdekatlah kot...sebab mesti orang yang tahu jugak pasal songket...

Zaidah berkata...

@Fieza79 entahlah..kot2 pekerja dia...

Zaidah berkata...

mamalieyna: sebab mahallah orang curik....berharga...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL