Kerana Buah Delima

25.10.10

Masa mengandung aku teringin makan buah delima...cuma masa aku teringin nak makan buah delima tu bukan pada musimnyer...tu yang susah nak carik so kempunanlah aku akan buah delima itu....jadik macam telur tembakul....huhuhu....

so adam sibuk meleleh air liurnyer....nakkan buah delima...kui3...rupanyer dia nak tumbuh gigi geraham atas dua batang..dan akan menjadikkan jumlah giginyer sekarang nie kepada 10 batang..tu yang asyik meleleh air liurnyer....bukan pasal tak dapat makan buah delima...aku tak heran pun  walaupun nak jugak...hahahaha....


perkembangan adam sekarang nie

1. dah pandai cakap amam (makan) - walaupun aku ajar dia cakap 'makan' dia cakap 'amam'
2. klu aku pujuk untuk mintak barang kat tangan dia....dia akan kata 'amik'
3. dah tahu arahan....klu aku kata turun..dia akan ikut...n klu aku suruh ambik sesuatu dah pandai menurut...
4. ni yang aku tak tahan nie...dah pandai mengamuk n merajuk...huhuhu
5. dah pandai mintak apa yang kita minum atau makan...dengan bercakap 'anaak' selalunyer 'anaak' tu untuk taknak...tapi dia nie terbalik plak....
6. dah pandai minum menggunakan gelas atau cawan dengan sendiri walaupun lebih banyak yang tumpah daripada yang masuk ke dalam mulut...
7. dah pandai makan sendiri menggunakan sudu walaupun lebih banyak bersepad dan terabur daripada ape yang dia makan
8. dah pandai menyambut ayah balik kerja....
9. suka memain cak-ah...

p/s sorry lah yer...n3 kontot plak sekarang nie...hehehe

18 conteng-conteng:

mamaaerish@eb berkata...

mcm2 la org tua2nyer pntg lrg etc dolo2kan?... padahal... tumbuh gigi upernyer... hik3...

oooo makin bijak si comel itu... ;p

|| NaFiRaa || berkata...

dah pandai macam2 dah~ lepas nih x cukup tangan lah nak melayan..:)

Amy Syaquena berkata...

salam...

macam2 pantang larang orang dulu2, ada yang boleh pecaya dan ada juga yang x boleh pecaya..


jemput ke sinar raudah ye!!

LYaFRINA berkata...

buah delima mmg bagus salah 1 buah dr syurga.. lps sdr koma dulu lya byk mkn buah delima utk baby asya.. takut something terjadi..

alhamdulillah pkembangan ok & normal jauh dr jangkaan doc

Fieza79 berkata...

aloo ni mak nya yg kempunan buah delima...bkn anak eyhh...anak meleleh sb nak tumboh gg..hehee mak nya meleleh tak..? heee ngan mare....

mamalieyna berkata...

arif pun sampai skrg dok meleleh air liur dia..selagi gigi tak kuar sume, camtu la gayanya kot..huhu..

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ berkata...

aku time pregnant ngidam durian. suami and mak mertua tak bagi takut efect kat baby. huaaaaaaaaaa

memang berliur

Mak Su berkata...

adam caiyuuk caiyuk

nieda berkata...

byk gigi..comel

Zaidah berkata...

@mamaaerish@eb klu atok nenek kita dolu2 memang memacam pantang larangnyer..kekadang tu yang bebukankan..hehehe

Zaidah berkata...

@|| NaFiRaa || sekarang niepun dah penat dah nak melayan...mengemas aje kerjanyer

Zaidah berkata...

@Amy Syaquena yang mana logik n elok ikutlah...yang tak ignore aje

Zaidah berkata...

@LYaFRINA banyak khasiatnyer lya...katanyer klu nak anak ade lesung pipit waktu peknen makan buah delima...

Zaidah berkata...

@Fieza79 maknyer meleleh lain...kui..kui...kui...

Zaidah berkata...

@mamalieyna ha'ah memang macam tu eina...tapi ade jugak budak yang demam n gatal gusi suka nak menggigit aje..

Zaidah berkata...

@Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ tinieƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ zai selalu jugak makan durian masa peknen...masa dalam pantang pun ade jugak makan...hehehe

Zaidah berkata...

@Mak Su hehehe

Zaidah berkata...

@nieda alhamdulillah..tengah menunggu nak kuar semualah tu...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL