Kisah Aku dan Ikan Sepat

13.10.10


gambar google


Tengahari tadik bos telah belanja aku makan ubi rebus, sambal tumis n ikan sepat masin beserta kentang goreng masak sambal....kemudian aku ade bawak skit kuih raya yang koret2...hehehe....sedap jugak ubi rebus tu..sambalnyer pun sesedap rasa... memang makan bersungguh2....bersama air teh o...



Bila makan ikan sepat masin nie...aku teringat masa aku mengandungkan Nabilah dulu...aku teringin sangat nak makan ikan sepat...bukan ikan sepat masin...aku nak ikan sepat segar...hehehe....puas asben aku mencarik keliling taman...pastu balik kluang siap pergi pasar tani carik tak ade...sedih...balik Batu Pahat carik jugak pun tak ade...mak aku kata " susah nak dapat ikan sepat segar nie...biasanyer klu ikan sepat segar nie banyak ade kat sawah...mana nak carik sawah...." opismate asben ade jugak tolong carikkan tapi tak jumpa...last2 ade sorang opismate asben aku siap beri ikan sepat bela kat asben aku...hahaha....orang dah bagi..asben akupun bawak baliklah bela...ingat lagi ikan sepat tu warna biru....


oleh kerana susah sangat nak dapat..satu hari aku balik kampung mak aku masakkan ikan sepat masin masak lemak cili api....mak aku siap cakap lagi "anggap ajelah ikan sepat nie macam ikan sepat basah...." akupun makan dengan penuh selera sekali...almaklumlah mak yang masak...sedappppppppp


Last sekali...asben aku yang balik daripada gie ceramah agama bagitau kat aku..."Yang...klu mengidam sangat tu dah sama sifatnyer ngan syaitan tau...." bila aku dengar dia cakap macam tu...aku pun dah tak ade hati lagi dah nak carik ikan sepat segar tu....alhamdulillah...Nabilah tak mengeces pun...hehehe...so JANGAN MENGIDAM YANG TAHAP GABAN KERANA ITU ADELAH PENGARUH DARIPADA SYAITAN....

5 conteng-conteng:

Habibb berkata...

kecur air liur bila teringat makan nasi dengan ikan masin sepat

|| NaFiRaa || berkata...

errkkk.. janganlah mengidam yang susah2.. x tercarik plak nanti.. hehehe

Adyshariz berkata...

mak aiii..mt pebret tu zai...sedapnya, tak dpt basah yg kering pon sedap..

kmieja berkata...

zaiii sedapnyaaaaaaaaaaa...rinduuu nak makan ubi rebus, ubi getuk, :)

AngahSayang2314 berkata...

alamak kak zai nie buat spoil la.. sedap tueeeee lama tak makan ubi kayuuu

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL