Lipstik oh Lipstik....

4.11.10


Klu waku kecik2 dulu suka main lipstik mak aku...habis patah2 dikerjakan dek aku hehehe.....pantang tahu mak aku beli lipstik baru pasti akan aku carik hingga kelubang cacing waktu mak aku tak ade kat rumah...hahaha...bila dah pakai lipstik mesti merah menyala...macam kucing makan anak...hehehe...orang yang cakap...agaknyer nak memgambarkan bahawa lipstik yang aku pakai tu merahnyer makngah yer...bukannyer mak long...hahaha...

aku nak kongsikan skit pasal warna lipstik ngan peribadi sipemakainyer...layann...
Lip Gloss Tanpa Warna
Ia menjadi pilihan bagi mereka yang ingin kelihatan natural kerana ia tanpa sebarang warna. Malah paling tidak pun, mereka hanya memilih lip gloss yang mengikut warna bibir. Walaupun tanpa sebarang warna, ia tetap memberikan kesan simple yang tersendiri. Personaliti si pemakainya juga cukup mudah. Mereka gemarkan hidup yang aman dan damai. Jadi sebab itu mereka lebih gemar melepak di tempat yang mendamaikan diri.

Warna Pink Berkilat
Warna ini mencetuskan kesan seksi dan pesona kepada si pemakainya. Ia juga sesuai sama ada bagi si kulit gelap ataupun cerah. Mereka yang memilih warna ini dikatakan seorang yang romantis dan berjiwa penyayang. Mereka juga tak suka mencari masalah dengan orang lain. Tapi awas, mereka ini agak sensitif sebenarnya walaupun kadangkala dari segi luaran seolah-olah mereka ini tak kisah saja.
Warna Coklat
Warna ini menjadi pilihan mereka yang tak suka terlalu menonjol dari segi imej. Bagi mereka, bakat dan keupayaan diri adalah perkara yang lebih penting. Mereka yang memilih warna ini adalah mereka yang mempunyai keyakinan diri yang tinggi dan stabil dari segi emosi. Mereka juga merupakan simbol kesetiaan dan boleh dipercayai.
Warna Ungu
Mereka yang memilih warna ungu adalah mereka yang sophisticated dan punya pertahanan diri yang jitu. Selalunya mereka ini jenis yang berpegang kuat pada prinsip diri sendiri dan tak gentar dengan orang lain. Ia memerlukan rasa yakin yang kuat untuk membolehkan seseorang itu memilih dan memakai warna ini!
Warna Oren
Seperti juga si pemakai warna ungu, mereka yang memilih warna ini adalah seorang yang berdedikasi terhadap kerjaya/pelajaran mereka. Mereka juga lemah lembut orangnya namun memiliki sekeping hati yang keras. Kadangkala mereka sanggup bertengkar demi mempertahankan pendapat.
Warna Merah
Merah menjadi pilihan mereka yang suka menjadi perhatian ramai dan punya keyakinan diri yang tinggi. Selain itu mereka juga tidak suka diperlekehkan oleh orang lain. Pendek kata, jangan cuba main-main dengan mereka ni. Buruk akibatnya nanti! Namun begitu mereka sebenarnya baik hati.

21 conteng-conteng:

az rina a.k.a jaijina berkata...

rina suke sangat pakai lip glos & warna coklat..nmpak gaya, ape yg di tulis tu ade kesamaan jugak..

sarah-najwan berkata...

saya suka kaler coklat aje sb kulit saya ala-ala mariah kari..hehe

LYaFRINA berkata...

dulu lya suka ambik lipstik n pakaikan kat mata & mulut kucing.. hhehhehehe..

**jrg pakai lipstik.. kalo pakai punkaler2 cam ala2 nmpak n x nampak g2

AngahSayang2314 berkata...

angah kurang gak pakai lipstik tengok mood duluu

Hunny berkata...

Saya suka warna pink natural..:) BW di sini..:)

Lelord berkata...

hehhehe semua di atas kecuali merah ngan ungu

syariza09 berkata...

kalo pakai lipstik merah ni, kena moncongkan mulot...br org nampak..nge.ngeee

Sricahaya berkata...

saya kejap pakai kejap tak..hehehe

::Mamalyna:: berkata...

i like pink kaler...

|| NaFiRaa || berkata...

saya main belasah jek warna yang saya suka..kikiki

Zaidah berkata...

@az rina a.k.a jaijina klu tak pakai lip glos mcm kering ajekan bibirnyer...

Zaidah berkata...

@sarah-najwan coklat lembut pun cantikkan...

Zaidah berkata...

@LYaFRINA mesti cantik kucing yang lya solekkan tu....hehehe

Zaidah berkata...

@AngahSayang2314 sama jugak ngan zai...klu mood malas memang tak pakai lipstik

Zaidah berkata...

@AngahSayang2314 samalah kita

Zaidah berkata...

@Hunny orang kata klu pakai pink nampak muda...

Zaidah berkata...

@Lelord mesti banyak koleksi nie..

Zaidah berkata...

@syariza09 ha'ahlah klu tak orang tak nampakkan..

Zaidah berkata...

@Sricahaya oklah tu...hehehe

Zaidah berkata...

@::Mamalyna:: samalah kita...

Zaidah berkata...

@|| NaFiRaa || yang penting cantik n sesuai ngan kita..

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL