Pengharaman Mee Segera

12.11.10

Dua hari aku tak BW dengan berkesan n jayanyer...dan menyebabkan rumah aku berhabuk...daripada terus bersawang n penyakit M aku datang..baik aku update rumah kesayangan hamba....


berbalik kepada tajuk di atas...aku telah membuat satu undang2 kat rumah aku...di mana aku mengharamkan sebarang product mee segera....pengharaman berkuatkuasa serta merta....

aku rasa bebudak n aku sendiripun memang suka mee segera tapi tetap bahaya....anak2 aku dah sinonim klu berbau kari...tak kiralah klu aku masak kari pun dia kata aku masak maggi ker....bila dah makan benda alah tu dah tak nak makan nasik...untuk kesihatan bersama n jangka panjang...memang aku haramkan ade mee segera kat rumah aku....

semalam aku dengar asben aku bercakap ngan nabil
"ayah...dah lama nabil tak makan maggi..."
(baru minggu lepas makan...kata dah lama....nak maggilah tu...)
"kan ibu dah haramkan makan maggi...nanti ibu marah..."
"habis tu klu nabil nak makan macam mana...?"
"klu kita nak makan....kena tunggu ibu tak ade kat rumah ker....atau jangan sampai ibu nampak..."

asben akupun bersubahat jugak nak makan maggi tunggu aku tak ade baru nak makan....amboi2...depan aku tak makan...kat belakang aku melantaklah tu.....grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

24 conteng-conteng:

cha berkata...

hahaha... kita mmg kureng sikit megi ni, ini pilihan yg terakhir kalau rmh mmg dah takde apa.

tapi dialog tu, mcm kt TV la kak. sweet je.

sarah-najwan berkata...

terkezut saya baca tajuk tu..hehe..bukan ape..mak ayah suko mkan jugok...tapi sorok2 dari anak4...heheh

p/s: rasa nk mkn megi la puloks...

rATu kEBaYA berkata...

ingatkan megi yg kedai2 tu yg diharamkan.. rupanya kat rumah ye.. hehehe... 2/3 bulan sekali boleh kot.. bila idea nak masak dah takder

az rina a.k.a jaijina berkata...

hikhik, igtkan dah diharamkan seluruh mesia ke hape..rupenya zai yang buat pengharaman sendiri..bagus², dgn cara ni anak² takdelah nak megi sgtkan..

Hamizah berkata...

anak mmg saya tak kasi makan..
mak bapak je boleh..hehehe

shafiq berkata...

tak boleh haramkan. maggi ni adalah makanan apabila waktu terdesak. huhu. ;)


My latest entry : Ping Pong Cover Untuk iPhone 4

Amy Syaquena berkata...

en.hubby suke makan nie , kalau sorok pandai je dia cari..

Fieza79 berkata...

hehe cm tu pertauran pon ada..bagus2...! mmg tk elok meggi...sekali sekala ok kot...hehe

~ Lady ell ~ berkata...

alamak...ingatkan ada undang2 baru yg kita tk tau...:)
mmg tak bagus meggi ni tp smlm baru mkn sbb bapak budak yg teringin.kat rumah mmg takde stok..gigih la gi beli kat kedai...:D

mamaaerish@eb berkata...

ahaks... engatkan kat malaysia nih... ;p

mamalieyna berkata...

adoooi en husband sekaki bersubahat, camno nak berkesan pengharaman ni..ngeee.. =P

AngahSayang2314 berkata...

mee maggi cepat di masak sedap di makan..

Zaidah berkata...

@chacuma kekadang tu memang teringin jugak...hehehe

Zaidah berkata...

@sarah-najwan jangan tak makan...nati terliur..

Zaidah berkata...

@rATu kEBaYAbtul tu kak

Zaidah berkata...

@az rina a.k.a jaijinaklu tak nak makan maggi aje...

Zaidah berkata...

@Hamizahhahahaha

Zaidah berkata...

@shafiqwaktu terdesak aje....

Zaidah berkata...

@Amy Syaquenamcam berbau ajekan...pandai carik...

Zaidah berkata...

@Fieza79klu bebtul teringin aje baru bleh makan...

Zaidah berkata...

@~ Lady ell ~sekali sekala membuang perasaan teringin tu...hihihi

Zaidah berkata...

@mamaaerish@ebsuspen ajekan...bhahaha

Zaidah berkata...

@mamalieynaitulah tak tahulah berkesan ker idak..

Zaidah berkata...

@AngahSayang2314memang sedap dimakan...macam tu pun ok...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL