Slip periksa lunyai bawah lori

24.12.10

Slip periksa lunyai bawah lori

TERBUNUH...mayat Aziza terlentang 
di tepi jalan di Simpang Tiga Kok Lanas selepas terbabit dalam kemalangan jalan raya dengan lori pasir.
TERBUNUH...mayat Aziza terlentang di tepi jalan di Simpang Tiga Kok Lanas selepas terbabit dalam kemalangan jalan raya dengan lori pasir.

KOTA BHARU: Seorang pelajar tingkatan tiga tidak sempat menunjukkan kepada ayahnya keputusan Penilaian Menengah Rendah (PMR) yang baru diambilnya di sekolah apabila dia mati dalam keadaan mengerikan, selepas terbabit dalam kemalangan jalan raya di Simpang Tiga Kok Lanas, Selising, Pasir Puteh, semalam.
Dalam kejadian jam 1 tengah hari itu, Siti Aisyah Zakaria, 15, yang membonceng motosikal ditunggang ibunya, Aziza Musa, 42, dirempuh lori pasir ketika dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Banggol Chica, Kok Lanas, menyebabkan dua beranak itu terbunuh.


Akibat kejadian itu, Siti Aisyah terjatuh daripada motosikal sebelum dihempap kepala kanan lori berkenaan manakala ibunya tercampak atas jalan. Kedua-dua mereka mati di tempat kejadian.

Ayah Siti Aisyah, Zakaria Mohamad, 43, berkata, beberapa hari lalu dia memaklumkan kepada keluarganya untuk bercuti di Perdana Resort sambil mandi kolam pada Sabtu ini dan sudah pun membuat tempahan.

“Kami merancang bercuti di situ, tetapi kini semuanya tinggal kenangan apabila isteri dan anak yang menjadi harapan saya sudah pergi meninggalkan saya.

“Apa pun, saya reda dengan apa yang berlaku kerana sudah begini ketentuan takdir,” katanya ketika ditemui di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, dekat sini, semalam.

Menurutnya, kejadian itu memang mengejutkan kerana isterinya tidak menunjukkan sebarang perubahan, manakala Siti Aisyah, anak kedua daripada enam beradik nampak rajin dan ceria.

Kata Zakaria, kejadian malang menimpa isteri dan anaknya itu diketahuinya selepas dihubungi peniaga di kawasan berkenaan selepas melihat kemalangan itu.

“Saya yang ketika itu berada di Kem Desa Pahlawan Kok Lanas kerana berurusan menghantar baju sukan bergegas menunggang motosikal yang jaraknya dua kilometer dari lokasi kejadian.

“Ketika itu, saya lihat kepala Siti Aisyah berada dekat dengan tayar belakang lori berkenaan, manakala isteri terlentang di tepi jalan berkenaan,” katanya.

Zakaria berkata, mayat isteri dan anak dibawa dengan kenderaan polis ke HUSM Kubang Kerian untuk dibedah siasat.

Katanya, sebelum itu, isterinya yang juga pembantu kewangan di Kem Desa Pahlawan pulang menjemput anaknya bagi mengambil keputusan PMR di Sekolah Menengah Maahad Shamsul Maarif Perempuan, dekat Pulai Chondong, Machang.

“Saya hanya mengetahui keputusan PMR Siti Aisyah selepas dimaklumkan pihak sekolah dia memperoleh 4A 1B dan 1C,” katanya yang juga pesara tentera.

Menurutnya, jenazah isteri dan anaknya dijangka dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Tasik, Rantau Panjang, pada lewat malam atau pagi ini.

Hasil perkongsian hidup bersama arwah isterinya, Zakaria dikurniakan enam anak, masing-masing tiga lelaki dan perempuan berusia antara tujuh hingga 16 tahun.

NGERI...mayat Siti Aisyah dihempap tayar lori pasir yang terbalik, tengah hari, semalam.
NGERI...mayat Siti Aisyah dihempap tayar lori pasir yang terbalik, tengah hari, semalam.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Azham Othman berkata, kejadian berlaku apabila lori yang dipandu lelaki berusia 40-an hilang kawalan dan akibatnya kenderaan berat itu terbalik.

“Siti Aisyah cedera teruk di kepala dan anggota badan manakala Aziza cedera parah di kepala.

“Dalam kemalangan sama, Proton Persona dan dua Proton Wira remuk di bahagian depan serta belakang, tetapi pemandunya tidak mengalami kecederaan dan kejadian disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

16 conteng-conteng:

ch@ berkata...

Allahuakbar, sedihnya. TAKZiAH kdp keluarga, AL-FATiHAH buat arwah.
Bahaya bila berada dgn lori mcm ni. Even, kita naik kereta pun follow jauh2. Biarla kena hon puluh2 kali, jgn berani2 memotong.

Unknown berkata...

sedihnya..

salam takziah untuk keluarga arwah..
pasti familnya dalam keadaan ralat

semoga arwah dimasukkan dalam golongan orang yang beriman

Mek Rose berkata...

ya Allah..ngerinyaaaaaa

umiawadah berkata...

inilah namanya ajal maut Allah tentukan...Al-Fatihah kepada mangsa..

KizZ berkata...

SubhanaALLAH..
Takziah...Mari baca al-fatihah untuk arwah...kesiannya

Jom sini,
Kiz Garden

erienz berkata...

Al- Fatiha....ajal maut x kira dekat mana...cuma cara kematianje berbeza....sedih tgk jenazah bawah tayar lori...ngeri sungguh.


kak zai syg, jgn lupa ambik award kat blog rin ye...

matahati-aishahazhar berkata...

SubhanAllah...

Takziah utk keluarga.. dan Alfatihah untuk kedua2 nya

|| NaFiRaa || berkata...

Ya Allah.. Ngerinye~

Al-fatihah buat arwah dan salam takziah buat keluarga arwah~

Zaidah berkata...

@ch@beringat sebelum kena

Zaidah berkata...

@Citarasa Rinduanal-fatihah..

Zaidah berkata...

@rose --{@ ibuRafiq @}--memang ngeri rose...

Zaidah berkata...

@ummiarissaklu dah ajal...tengah tirupun bleh mati...

Zaidah berkata...

@KizZsemoga arwah dicucuri rahmat...

Zaidah berkata...

@erienzmemanag ngeri...

p/s terima kasih...

Zaidah berkata...

@rATu kEBaYAsemoga rohnyer dicucuri rahmat..

Zaidah berkata...

@|| NaFiRaa ||dah ajalnyer...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL