Temani Mayat Ibu

15.12.10

Temani mayat ibu


SIBU: Kasih anak kecil yang tidak mengerti apa sebenarnya berlaku menyebabkan seorang kanak-kanak perempuan berusia empat tahun kelaparan dan ditemui tidak bermaya di sisi mayat ibunya yang sudah berulat dipercayai mati akibat dibunuh kira-kira tiga hari lalu di sebuah rumah teres di Jalan Hua Kee, di sini.

Ketika ditemui jam 4.30 petang semalam, kanak-kanak itu duduk tidak bermaya di sisi mayat ibunya yang terlentang di atas tilam dalam bilik tidur dengan kesan kecederaan di badan dan telinga kanan. 

Timbalan Ketua Polis Daerah Sibu, Superintendan Zamani Hamdan, berkata kanak-kanak berkenaan ditemui anggotanya yang bergegas ke lokasi selepas mendapat laporan pemilik rumah yang didiami wanita berumur 34 tahun itu apabila terhidu bau busuk. 

Katanya, pemilik rumah itu pada mulanya ke rumah yang didiami ibu tunggal terbabit untuk memungut sewa bulanan sebelum curiga apabila panggilannya tidak berjawab sebelum terhidu bau busuk meloyakan daripada dalam rumah itu.


“Dia menghubungi polis yang kemudian membuka pintu dan menemui sekujur tubuh dalam keadaan sudah berulat terlentang di atas tilam di dalam bilik tidur.


“Di sisi mayat itu duduk seorang kanak-kanak perempuan dalam keadaan lemah kerana tidak makan dan minum sejak beberapa hari lalu,” katanya ketika dihubungi semalam. 

Zamani berkata, berdasarkan keadaan mayat yang sudah berulat itu, polis percaya wanita terbabit mati sejak tiga hari lalu dan kanak-kanak perempuan itu tetap menemani ibunya. 

“Berdasarkan siasatan awal, kami menemui beberapa kesan kecederaan pada kepala dan telinga kanan mangsa dan tidak menolak kemungkinan wanita yang berasal dari Sibu itu mangsa pembunuhan. 

“Bagaimanapun, kami masih menunggu laporan penuh bedah siasat ke atas mayat bagi mengetahui punca kematian wanita itu,” katanya. 

Zamani berkata, kanak-kanak perempuan berkenaan dihantar ke Hospital Sibu untuk rawatan lanjut kerana dipercayai trauma dengan pengalaman yang dilaluinya dan keadaannya dilaporkan stabil. 

“Susulan penemuan mayat mangsa, polis menahan seorang lelaki yang juga bekas suaminya bagi membantu siasatan yang dijalankan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh,” katanya.

18 conteng-conteng:

LYaFRINA berkata...

kesian kat anak ni kan..

mummy_ayu berkata...

siannya.....sedih je..anak tu pun agaknya tak tau mak dia dah takde..

az rina a.k.a jaijina berkata...

macam² hal skang ni..kesian kat budak tu..

Amy Syaquena berkata...

As'salam...

kesian dekat anak kecil yang x tahu apa2 itu..sedih betul la

bardboo berkata...

ala sedihnya baca...

just me..ummi berkata...

sedeynya.. sian budak tu.. terbayang anak sendiri... huhuhu

AngahSayang2314 berkata...

kesian angah tengok budak tue.. ada gak angah dengar berita kat suria pagi tadiiii sedihhhh baca....

|| NaFiRaa || berkata...

sedih sgt time baca berita nih tadi~ x dapat bayangkan perasan anak itu..huhuhuhu :(

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata...

kesian kan kak...
adui..
tapi hairan tu, budak tu tak nangis ke ek? if dia nangis tak benti2 sure jiran2 dengar kan
hmm

Zaidah berkata...

@LYaFRINAmacam manalah nasib anak tu kan...

Zaidah berkata...

@mummy_ayumungkin dia tak tahu yang mak dia dah mati...

Zaidah berkata...

@az rina a.k.a jaijinaagaknyer takade sedarakan budak tu...

Zaidah berkata...

@Amy Syaquenawa'alaikummusalam....agaknyer dia masih ingatkan yang mak dia masih hidup lagi...

Zaidah berkata...

@bardboojangan nangis yer

Zaidah berkata...

@just me..ummimacam anak kita plakkan...

Zaidah berkata...

@AngahSayang2314mintak2 janganlah kita jadik macam tu jugakkan...

Zaidah berkata...

@|| NaFiRaa || anak tu menunggu mayat ibunyer yang dah berulat...

Zaidah berkata...

@rose --{@ ibuRafiq @}-- entahlah rose...budak tu takkan tak cakap nak makan ker ape kerkan...heran jugak

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL