Sengaja Berjalan Waktu Opis .....

10.3.11

Tuan rumah tak ade belah pagi......jejalan waktu opis....berjimba n bersukaria... hahaha.....actually ade kerja kat Ungku Mohsin....so petang baru bleh berjimba di alam maya plak....untuk rakan blogger selamat ber bw.... mintak maaf andainyer aku tak bertandang kat rumah korang....n feedback komen korang....nak bukak komputer kat rumah memang aku dah tak larat banyak urusan rumah aku buat sorang....dengan kekangan masa lagi...so harapkan kat opis ajelah...itupun klu sempat...huhuhu

so sebelum aku meninggalkan kerusi aku nie buat sementara waktu aku nak tinggalkan kisah kat korang tentang Kelebihan Shalawat...baca tau jangan tak baca... :)

Rasulullah S.A.W telah bersabda bahwa, "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku.Berkata Jibril A.S. : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."Berkata pula Mikail A.S. : "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."Berkata pula Israfil A.S. : "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu."Malaikat Izrail A.S pula berkata : "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para nabi-nabi."Apakah kita tidak cinta kepada Rasulullah S.A.W.? Para malaikat memberikan jaminan masing-masing untuk orang-orang yang berselawat ke atas Rasulullah S.A.W.Dengan kisah yang dikemukakan ini, kami harap para pembaca tidak akan melepaskan peluang untuk berselawat ke atas junjungan kita Nabi Muhammad S.A.W. Mudah-mudahan kita menjadi orang-orang kesayangan Allah, Rasul dan para malaikat

8 conteng-conteng:

Fieza79 berkata...

ooo...gi jenjalan ye...tak aci ni..kita kemain sebok ni huhu

So Shy Lady berkata...

salam knal

tgh slawat ni ;D

tq coz mngingatkn!

erienz berkata...

kak...jangan lupa balik cpt...adoi hi cakit pertlah...huhuhu...

r|nA @ ja|j|na berkata...

berjalan eh, hehehe..

besar sungguh mukjizat di sebalik membaca selawat..

Ummi Ummair berkata...

sengaja berjalan kt sini..hehe
thanks akak, mengingatkn..

LyNn HaMzAh berkata...

syoknyer leh berjalan-jalan...jealous nie...

~Siti Hajar~ berkata...

Walimatul Urus

Assalamualaikum..

Sy nk jemput Zai sekeluarga ke rumah sy pd hari Sabtu, 19/3 ni..
Sy bt kenduri kesyukuran, no fon Zai xde la, sy jemput kat cni yer..hehe

Jemput la dtg k..

p/s : klu dtg utara ni, sgh la yer..

✿ etiey erywan ✿ berkata...

hmmmm perkongsian pintar! mengingat sesama kita kan

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL