Giliran Ibu Tiba Lagi....

23.5.11

Hari jumaat nie..turn unit ibu handle ngaji...biasalah klu unit ibu cuma dua orang aje...so sape lagi yang akan jadik MC...ibu jugak....nak harap bos...hmmmmmmmmmm pepaham ajelah....ngajipun dah selalu tak datang...ibu baru aje lepas edit skrip juruacara majlis yang lepas2...nak buat simple ajelah...selalu ibu buat pantun2 banyak kali nie ibu buat pantun skit aje....n ade ibu selitkan ngan cerita ringkas.....harap2 semuanyer berjalan lancar...

Antara pantun yang akan ibu bacakan

Pembukaan....
Sirih dipuan bual laksamana
pinang beracik sebagai teman
hadir tuan puan amat bermakna
dikenang diingat sepanjang zaman

Penutup
Putih cahaya si kunang-kunang
terbang hinggap di dahan kayu
diantara sirih dengan pinang
di jari sepuluh sembah berlalu

kalau silap dengan lupa
kalau kami tersalah adab
kalau kami tersalah cakap
yang patut kami tak dipatutkan
kami mohon ampun dan maaf

Apa macam ok tak....

18 conteng-conteng:

etiey.com© berkata...

ok la tue.. heh tahniah lah!

LYAfrina berkata...

semoga sukses yer:-)

munna berkata...

ok lah pantun tu...good luck ye ibu jadi MC nanti...

ch@ berkata...

oh sudah lama kita tak menulis pantun. lama juga rasanya tak membuat pantun sendiri. masa membuatkan kita tak sempat berfikir.

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

OK lah pantun tu..
Good Luck ye..

sarah-najwan berkata...

hebat2..sedap pantunya..betul rima akhir..hehe

cuma yg rangkap akhir tu bukn pantun eh..tu ayat biasa aje kan..

@e_da berkata...

gud luck.. bagusnya akak.. kreatif dan berani

Lynn Hamzah berkata...

kat pejabat lynn x der mc-mc mcm nie...terus jer ngaji...hehehe...

Amiizaa2001 berkata...

waaa terrorlah zai:)

zaidah berkata...

@etiey.com©terima kasih

zaidah berkata...

@LYAfrinaamin...

zaidah berkata...

@munnaterima kasih...dah tak kisah ...

zaidah berkata...

@ch@pantun tu carik kat internet cuma diubahsuai skit..

zaidah berkata...

@LiLy @ MumMyQiStInAterima kasih lily...

zaidah berkata...

@sarah-najwanterima kasih cikgu....yang akhir tu cuma kata2 penutup aje....huhuhu

zaidah berkata...

@@e_daade buat skit perubahan....baru best...

zaidah berkata...

@Lynn Hamzahsebelum nie memang macam tu lynn terus aje ngaji pastu tukar ceo nak ade MC lah apelah

zaidah berkata...

@Amiizaa2001terima kasih mieja...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL