Psiko Papan Tanda

28.6.11

Kalau rakan blogger terpandang papan tanda sebegini apa yang rakan2 fikirkan...tergamam ker...atau ade cctv kat situ merakamkan perbuatan rakan2...hehehehe...

adakah rakyat malaysia nie memang suka membuang sampah merata-rata tempat....ataupun kat jalan raya.....

sumber:malaysiasensasi.net

38 conteng-conteng:

munna berkata...

bagus juga papan tanda mcm tu... buat ingatan pada kita ....

Anamarza berkata...

tapi rasanya klau yang mmg kaki buang sampah ikut suka hati tu buat tak kisah pun ngan papan tanda camtu

ch@ berkata...

kita mmg marah btl org buang sampah drpd dlm kreta. simpan sekejap sampai destinasi buang la. bukan tak ada tong sampah pun.

Hamizah berkata...

betul..
bila kt ngr kafir ni rasa tmalu sendiri dgn status ngr Islam kita..

chiLleD...!! berkata...

memang burok perangai buang sampah merata2 ni..kalau dari kenderaan lagilah memalukan..pakai kereta bmw, tp buang sampah dari kereta..punyalah xdak kesedaran sivik..=)

maszmadi berkata...

hm, buatlah papan tanda macam mana pon, kalo xder kesedaran sivik, idok nyer ler dorang sedor yang perbuatan dorang tu salah... kan

Zue AnnaLeeya berkata...

papan tanda gini kt kuantan mmg ader...
tuh yg buang sampah....
papan tanda yg " tak rasa bersalah ker potong Q????" hehehe...
tp nih atas kesedaran masing2 kan????

KuNanGKuNanG berkata...

bagus papan tanda ni..penah tengok makcik buang sampah dari dalam kete..xsopan langsung...

cik dah berkata...

fuh mesti rase bersalah giler kan..kan

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata...

ha elok la tu..biar depa2 yg suka buang sampah tu terasa..

LYAfrina berkata...

NI PAPAN TANDA KAT KUANTAN..ADA BYK LAGI PAPAN TANDA Y AYAT2 SEMPOI GINI..

ANTARANYA

" X RASA BERSALAH KE POTONG Q..

TP MMG BWK IMPAK Y BESAR.. SBB DULU MMG ORG MAIN PTG J..TP BILA ADA SIGNBOARD TU, MASING2 JD NAIK SEGAN NAK BUAT

Sofya berkata...

setakat ni belum jumpa signboard camni betul2 depan mata..
tapi elok jugaklah ada signboard gini.. takda suka2 hati nak buang sampah.. cer pk kalau motor kat belakang tu xpasal jadi mangsa..herm

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

papan tanda bagus ni...kdg2 selalu gak nampak ada org buang sampah melalui kereta lepa <--- sila kata pada diri sendiri dulu..hohohoho..

rATu kEBaYA berkata...

baguslah... tapi tak pernah jumpa lagi signboard ni

lydzar berkata...

ok jugak letak signbod gini. mmg ada orang selamba badak buang plastik or buah potong tu keluar dari kereta..mmg tak rasa bersalah pon orang tu haih

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

bagus gak ada signboard mcm ni..
dpt memberi kesedaran pada diri masing2..

Lelord berkata...

wah bagus gak ada signboard cenggini, agak2 ada yg sentap tak?

bArdbOO berkata...

dh lama x dtg sini...skali dtg dh berwajah baru..lawa2!! suka sgt tgok... =)

eh sori komen yg xde kaitan dgn entri plak..hehe

zaidah berkata...

@munnabetul tu....

mamalieyna berkata...

morning~ hee~ kalau sesapa yg biasa buat sure terasa tu..ekeke.. bagus ada papan tanda gini kan..

zaidah berkata...

@Anamarzabetul tu....macam tak ade perasaan ape2...

zaidah berkata...

@ch@samalah kita..kekadang anak2 buang sampah zai akan bebel tak henti2....tak cantik pemandangan...

zaidah berkata...

@Hamizahrasanyer kat negara kafir lagi bersih dari negara kita....

zaidah berkata...

@chiLleD...!!itu namanyer kaya harta aje tapi tak kaya ngan sivik....

zaidah berkata...

@maszmadiso jadiklah papan tanda sebagai perhiasan...

zaidah berkata...

@Zue AnnaLeeyazai memang blum pernah jumpa lagi....klu gitu kuantan mesti bersihkan jalanyer zue...

zaidah berkata...

@KuNanGKuNanGmacam mana nak jadik contoh teladan untuk anak2....klu yang tua pun buang sampah merata

zaidah berkata...

@cik dahklu yang rasa bersalah adejugak yang tak ade perasaan

zaidah berkata...

@rose --{@ ibuRafiq @}--sebagai peringatan....

zaidah berkata...

@LYAfrinasetuju ngan lya....sekurang2nyer ade jugak rakyat yang sedar tentang kesalahan diorang tu...

zaidah berkata...

@Sofyasilap2 sampah kita tutup muka n helmet diorang kan bleh sebabkan accident

zaidah berkata...

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™betul tu diri sendiri kena betul dulukan...

zaidah berkata...

@rATu kEBaYAkat kuantan ade...

zaidah berkata...

@lydzartak ade sivik langsungkan...

zaidah berkata...

@LiLy @ MumMyQiStInAsokong....

zaidah berkata...

@Lelordwalaupun tak semua tapi mesti ade yang sentap...

zaidah berkata...

@bArdbOOterima kasih...hehehe

zaidah berkata...

@mamalieynamorning eina....mesti terasa...kepada yang selalu buat...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL