Menunggu Kehadirannya Seminggu Lagi

25.7.11

Seminggu aje lagi kita akan menunaikan ibadat puasa.....sekejap aje masa berlalu...rasanyer blum lagi habis bau rendang n ketupat yang tahun lepas...hehehe.....bila tiba bulan pose nie yang paling sibuk adelah ibu-ibu semua..yer lah mana nak jaga jam untuk bangun sahur...memasak untuk sahur kemudian balik kerja terkejar2 plak nak menyediakan juadah untuk berbuka....yang penting kena redha kerana orang yang menyediakan juadah untuk orang lain berpuasa akan mendapat pahala....amin....

Tentunya nak kejutkan kakak memang liat bebenor diwaktu pagi...so tahun nie ibu dah awal2 lagi bagitau kat nabil untuk belajar berpuasa...harap2 nabil bleh n tahan untuk berpuasa...ibu masih ingat lagi dimana ibu belajar berpuasa ketika ibu darjah satu...memang tak penuh sebulan....rasanyer masa berjalan tu lambat sangat nak ke petang menunggu untuk berbuka....klu sekarang nie eh...kejapnyer dah petang...kejapnyer dah nak raya...kejapnyer dah pose lagi....

Time sekolah waktu yang menyiksakan..yer lah sekolah jauh...pastu jalan kaki waktu balik tu....pehhhh....tengah panas....tengahati terik..memang menduga kesabaran....tiba rumah terus terbaring...klu bleh nak carik tempat2 yang sejuk...hehehe.....klu gie sekolah agama plak...siap bawak towel kecik2 basahkan ngan air buat letak kat muka bagi sejuk....sementara nak tunggu masuk kelas..baring kat tepi2 surau atau masjid....tak tahan.....

Sekarang nie anak2 kita dah senang ...sekolah dekat sekangkang kerapun diorang pergi n balik naik van....so tak ade alasankan klu tak bleh nak berpuasa....sedangkan Nabi pun pergi berperang ketika berpuasa....kita nie baru dugaan yang kecik2 pun dah mengeluh...termasuklah ibu....

p/s semoga kita menyambut kedatangan ramadhan nie dengan penuh kesyukuran dan kegembiraan untuk melakukan ibadah yang terbaik....insya Allah...

44 conteng-conteng:

♥cikmOt♥ berkata...

alhamdulillah, sepanjang pose leh kira ngan jari baper kali jek p pasar ramadhan beli juadah...sebab lagi suka masak sendiri...even simple tapi mengeyangkan...kan kan...

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Selamat menyambut Ramadhan Al-mubarak yg bakal menjelma Zai..
moga kita mendpt keberkatan dariNYA..

sarah-najwan berkata...

tu la zaidah..cepat aje masa berlalu..anak akak pom liat gak nk bgun..hehee

akak pom liat gak..ehhe..tapi demi suami dan anak..wajib bangun...

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata...

betul setuju sangat..kita yang perempuan ni memang busy betul kalau time puasa niekan....

dinor's family berkata...

tul tu..kita yg bkrj ni la paling sibuk time2 posa ni...blk krj pg trus siapkn juadah bbuka kn...tp klu imah krj mlm kesian ayah bangun n bsahur dgn anak2 je...

LYAfrina berkata...

betul tu.cpt j masa blalu..rsa bahang raya thn lps x hilang lg..ni dh nk puasa plok...

ank2 zaman skarang dh xde y jln kaki... kalo ada jrg sgt la...

fiza berkata...

Kejap jer kan dah nak posa. Mesti kelam kabut sket posa thn nih sbb dah ada 2 anak...nak masak lagi...haihhhh...

Selamat menyambut ramadhan al-mubarak utk zaidah & family ☺☺

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

tu la kan...jap ja...

hehehhe...teringat zaman mudo2 dulo2..siap minta upah lg sbb puasa penuh...duit raya tak mau sikit2 kurang2 nak RM10 hegget..tu pun kira byk dah kan...

rose --{@ ibuRafiq @}-- berkata...

tahun ni doc tak kasi sy berpuasa sbb ade kencing manis time ngandung..sob sob sob

Citarasa Rinduan berkata...

assalamualaikum kak zaidah..

kak, nak ucap selamat berpuasa, lama lagi...(walau lagi 6 hari) hehehe

tapi nak tau, kak berpuasa di tenggaroh tak?

kak long balik... hehehheh..mana tau, ahad boleh jumpa..

Mamamya berkata...

x sabar nak menanti kedatangan ramadhan kali ini sbb ini tahun pertama anak2 lia akan belajar b'puasa...rasa teruja jugak nak tgk mcmana situasinya nnti... :)

Fieza79 berkata...

seronok nak menanti kedatangan ramadan ni..1st time akan berpuasa tgh preggy ni...

hanez berkata...

salam,

saya follow blog anda..

Ila berkata...

semoga ramadhan kali ini sangat bermakna

~Siti Hajar~ berkata...

Btl Zai, rasa cam br je Ramadhan meninggalkan kita, ni dah datang balik, sga amalan kita diterima semperna bulan yg mulia ini..

Selamat bpuasa Zai!

Cik Rose Cute berkata...

hihihi nak ajar jugak anak perempuan yang sulong berpuasa walaupun umurnya baru 5 tahun....

~aSHa~ berkata...

itu la jap je masa berlalu..pejam celik je skrg ni....

Selamat menyambut ramadhan

|| NaFiRaa || berkata...

moga ramadhan tahun nih lebih bermakna utk kita semua..aminn

Naimatul Hafizah Nor Rodin berkata...

alhamdulillah, semoga Allah panjangkan usia kita utk terus beribadat di bulan Ramadhan nanti...

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. berkata...

Selamat menjalani bulan Ramadhan. mOga mendapat keberkatan dariNYA.


amin.....

diana berkata...

masa saya sekolah dulu bulan posa jatuh di cuti sekolah..
jd tak la rasa penat dulu..

maszmadi berkata...

nak pose dah kan, sekejap jerk masa berlalu.....

zaidah berkata...

@♥cikmOt♥betul tu lagi berkhasiatkan...

zaidah berkata...

@LiLy @ MumMyQiStInAinsya Allah lily....amin...

zaidah berkata...

@sarah-najwanyer lah kak.....klu ikutkan hati memang malas nak bangun...huhuhu

zaidah berkata...

@cik Jue Aka Ibu Farisyahrasa macam tak cukup tangankan...

zaidah berkata...

@dinor's familynak buat macam mana imah dah tuntutan kerja memang macam tu

zaidah berkata...

@LYAfrinamasih teringat lagikan tengah sibuk2 kat dapur....bebudak sekarang nie naik van..memang dah tak ade yang jalan kaki...

zaidah berkata...

@fizaklu ade baby memang lagi kelam kabut...selamat jugak untuk fiza n family...

zaidah berkata...

@LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™dolu2 klu 10 hinggit tu memang banyak.....

zaidah berkata...

@rose --{@ ibuRafiq @}--ciannyer rose...tapi kena ikut nasihat doktor takut rose pengsan nanti

zaidah berkata...

@Citarasa Rinduanterima kasih ayu...rasanyer macam nak sambut pose kat tenggaroh .... bleh gie sanakan....klu ade keta bleh merayau...

zaidah berkata...

@Mamamyatentu kecoh lia....tapi seronok bila tengol diorang pose...

zaidah berkata...

@Fieza79semoga semuanyer dipermudahkan yer fieza...amin

zaidah berkata...

@hanezterima kasih

zaidah berkata...

@Ilaamin

zaidah berkata...

@~Siti Hajar~insya Allah hajjar....terima kasih...selamat berpuasa untuk hajjar jugak

zaidah berkata...

@Cik Rose Cutemelentur buluh memang daripada rebungnyer...

zaidah berkata...

@~aSHa~sesamalah kita yer...

zaidah berkata...

@|| NaFiRaa ||insya Allah zura....

zaidah berkata...

@Naimatul Hafizah Nor Rodininsya Allah semoga dapat puasa penuh

zaidah berkata...

@..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::..amin...

zaidah berkata...

@dianaklu jatuh cuti sekolah blehlah berehatkan...

zaidah berkata...

@maszmadibetul tu...pejam celik dah setahun...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL