Rajuk atau Merajuk

19.7.11

Selalunyer perkataan MERAJUK nie lebih sinonim ngan orang pompuan...tapi ade jugakkan orang lelaki yang merajuk....yang berhati kecik....sesikit nak merjauk...naik menyampah plak...klu ayah merajukpun susah nak pujuk...kekadang ibu biarkan aje dia merajuk..suka hatilah nak merajuk sampai bila...last2 berbaik semula...hehehehe...

tapi klu rakan opis lelaki merajuk atas sebab perkara kecil macam mana plak...benda2 yang simple dimplepun nak merajuk sampai berminggu2....klu dah tak nak tegur tak apelah kan...lantaklah...suka hatilah nak merajuk ker ape ker....tak kuasa ibu nak pujuk...bukannyer laki ibu nak pujuk2....nak mintak2 maaf....rasanyer perkara yang membuatkan merajuk bukannyer perkara dunia....habis2 klu nak marah waktu tu aje...nie bleh sampai sebulan tak bertegur sapa....suka hatilah....

oklah...bagi meredakan keadaan yang orang merajuk tu...ibu nak kasik lagu yang berkaitan ngan MERAJUK atau RAJUK pun blehlan....


Gugur ranting ke bumi
Tanda rapuh percintaan
Rajuk yg tak mudah diubati lagi
Kesal yang tak sudah
Tinggal parut yg berdarah

Dari jendela kamar
Kepiluan aku termanggu
Melihat dunia ini
Bagai tiada ertinya lagi

Apa mungkin ada tempatnya
Untuk ku bergantung harapan
Gugur ranting dan benih cinta
Pasti membuat hidupku berubah

Oh kekasih berikanlah
Tanda kepastian
Yang sering ku impikan

Apa mungkin ada tempatnya
Untuk ku bergantung harapan
Gugur ranting dan benih cinta
Pasti membuat hidup ku berubah

Oh kekasih berikanlah
Suatu tanda kepastian
Yang sering ku impikan

Gugur ranting ke bumi
Tanda rapuh percintaan
Rajuk yg tak mudah diubati lagi
Tinggal parut yg berdarah

28 conteng-conteng:

|| NaFiRaa || berkata...

kekeke.. ade jugak cam tu eh~ kalo suami merajuk leh lah pujuk belai2 rambut.. kalo kelik merajuk.."biar lantak laaa" muehehehe

~Siti Hajar~ berkata...

merajuk..???

Laki merajuk ni susah sikit la, pujuk diri sendiri jelah...hehe

Qaseh berkata...

lagu sapa ni...
merajuk sbb nak suruh org pujuk
mengada2 kann

ainnoraini berkata...

leceh la org suke merajuk nikan..
tak suke la org mcm tu...

tak kuasa nak pujuk2...
lagi la kalau dah besar2 ni...kalau budak kecik comey sikit..

Mama Hanim berkata...

kdg2 merajuk ok gak tu tp kalo slalu kan rimas la plak..hehe..

maszmadi berkata...

lama x dgr lagu ni.....

sarah-najwan berkata...

akak xkoser gak nk layan kwn sekerja lelaki merajuk..hehe

yg baknya..setakat ni xde la kwn sekerja lelaki merajuk..heheh

Bionic women berkata...

orang tu mesti dalam hati ada taman tu..hahaha..

LYAfrina berkata...

kdg2 lelaki ni kalo betul2 merajuk..kalahkan perempuan..

erienz berkata...

hahaha...mcm ku kenal je sapa yg merajuk ni....

deqma129 berkata...

hi,,just drop by to sat hi.nice blog.

mamalieyna berkata...

Lelaki merajuk buruk...hee~ bleh plak gitu ek, sampai makan bulan, haih tak sesuaiii...hee~

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

ada juga erk lelaki kuat merajuk smpi mcm tu skali..ish..ish..klu laki kta td takpe gak..blh gaklah kita pujuk..klu mcm ni..ish..X kuasa nk pujuk.. ;)

ayu berkata...

kalau suami merajuk tu boleh terima lagi, tapi kalau dah kawan sepejabat lelaki nak merajuk, apa kes kan???

zaidah berkata...

@|| NaFiRaa ||ada zura......

zaidah berkata...

@~Siti Hajar~alah tak kuasalah nak memujuk...

zaidah berkata...

@Qasehtak ade maknanyer...lagu rahmat..

zaidah berkata...

@ainnorainiklu bebudak kecik bleh peluk sambil pujuk...klu dah besar bak pi lah..

zaidah berkata...

@Mama Hanimmemang merimaskan

zaidah berkata...

@maszmadisuka ngan lagu tu ker....

zaidah berkata...

@sarah-najwansamalah kita..lantak ko ler...

zaidah berkata...

@Bionic womenhehehe...mungkin jugak kot...

zaidah berkata...

@LYAfrinabetul tu lya...

zaidah berkata...

@erienzko memang kenal...

zaidah berkata...

@deqma129hie....

zaidah berkata...

@mamalieynabencikan gitu...

zaidah berkata...

@LiLy @ MumMyQiStInAtak ade kena mengenakan lily nak memujuk

zaidah berkata...

@ayuitulah ingat zai nie bini dia ker...uwekkk

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL