Apa yang akan korang jawab..

11.4.10

Bebudak sekarang ni kekadang tanya kat kita soalan2 yang mencabar dan kekadang tu ape yang kita tak terduga dianyer soalan...klu korang kena soalan tu apa yang akan korang jawab yerk....

Nabil tetiba aje nak telefon ayahnyer..aku kata mana bleh sebab ayah baru aje kuar gie kerja...takkanlah dah nak tepon aje...lagipun bukannyer free kan kena bayaq...(kedekut betulkan aku hehehehe..)

so tetiba aje dia tanya kat aku

nabil: ibu...ayah nak mati ker...?

aku: eh,...kenapa nabil cakap macam tu...kan tak baik....ayah pergi kerja doakan yang terbaik untuk ayah...

nabil: habis tu ibu pun nak mati jugak ker...

aku: dalam hati - ish budak nie...adeker patut soalan tu yang dia tanyakan...

nabil: ibu...klu ibu mati nabil macam mana....? sapa nak jaga nabil...nabil nak ikut sape...(mulalah tunjukg muka kasihan...mintak simpati)

aku: semua orang akan mati nabil...klu ibu mati nabil ikut ayahlah...jangan nakal2..belajar pandai2 bleh jadik doktor gigi...(sebab dia suka nak jadik doktor gigi)

nabil: nabil tak nak ibu mati...nanti sape nak buatkan air milo...

aku: hmmmm lah...dia risaukan sape nak buatkan air milo dia plak (dalam hati)...abis tu kenapa nabil tanya macam tu...tak baik tau...

budak seumur nabil dah berfikir jauh sape akan jaga dia klu aku n mati...yang mampu kita lakukan ialah berdoa semoga panjang umur n dimurahkan rezeki semoga kita berjumpa ngan anak2 kita bila dia dewasa kelak...itupun sebelum dunia kiamat....

3 conteng-conteng:

Mr Rulez berkata...

nabil 2 kiyut lar..sb cape nk buat milo nnti..kdg2 susah nk jawab biler dak tanya..;)
itular anugerah yang terindah...

abah haqq / mak haqq berkata...

amboi nabil...
pening kepala ko kak..
hish..
geget kang..

- mak haqq

Zaidah berkata...

Mr. Rulez : kekadang kita memang tak terjawab soalan2 diorang yang kekadang tu tak masuk akal...kena layan jugak...

abah n mak haqq: pening jugak aku nak layan diorang nie...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL