Camelia Dah Kahwin?

20.5.10


MARILYN tak tahulah cerita ini betul atau tak. Baru-baru ini kawan baik Marilyn, Nene Missteekam sibuk bercerita kononnya selebriti terkenal, Camelia dah mendirikan rumah tangga senyap-senyap dengan seorang duda tampan. Malah, berita itu dah tersebar luas sebenarnya di kalangan sosialis popular di ibu negara dan beberapa teman artis rapat dengannya.

Khabarnya, lelaki itu merupakan bekas suami kepada pengusaha butik terkenal di pusat beli-belah di tengah Kuala Lumpur. Kalau Marilyn sebut nama wanita itu, rasanya hampir seluruh Malaysia tahu kehebatan dan kredibilitinya sebagai orang kuat di sebalik tabir fesyen industri dalam dan luar negara.

Bukan itu saja, Camelia dikaitkan mahu terus mengucapkan selamat tinggal kepada dunia seni yang diceburinya sejak bertahun-tahun lalu selepas sah bergelar isteri orang. Lebih menguatkan lagi cakap-cakap itu apabila pengurusnya, Maggie Abang Saufi dilaporkan tak lagi menguruskan kerjaya seni anak kelahiran Kuching, Sarawak itu. Ish, biar betul?

Setelah difikir semula, barulah Marilyn terperasan, sudah lama rasanya tak dengar perkhabaran terkini pemilik nama penuh Dayang Nur Camelia Abang Khalid. Kali terakhir ada gosip menyiarkan pasal hubungan erat Camelia dengan seorang jejaka tampan, putih melepak dan berketurunan Tionghua yang bertugas sebagai deejay di sebuah kelab.

Kalau benarlah apa yang dikatakan itu, Marilyn nak ucapkan tahniah kepada Camelia kerana akhirnya dia menamatkan zaman ‘solo’ selepas hampir sedekad hidup bersendirian. Iyalah, selama ini sering terdengar kisah dia bercinta dengan orang itu dan inilah. Namun, tak juga sampai ke penghujungnya.

Cuma sayang sekalilah kalau Camelia dah kahwin lalu ambil keputusan bersara terus daripada bidang ini. Dia punya bakat besar yang sah-sah artis lain tak boleh nak sainginya. Datanglah muka baru berbondong-bondong, Camelia tetap diangkat pada kelas tersendiri. Menjadi fashionista pulak!

Tapi kalau cerita ini tak benar, Marilyn awal-awal lagi mohon maaf kepada Camelia dan seisi keluarga. Telefon bimbit Camelia berkali-kali dah Marilyn cuba hubungi untuk dapatkan penjelasan. Malangnya, tetap tak berangkat. Tak tahulah pula kalau dia dah tak guna lagi nombor itu.

Kalau dia terbaca atau ada orang lain tolong sampaikan, Marilyn harap Camelia dapat tampil ke depan sambil kongsikan kisah sebenar. Bukannya, daripada pihak media dan peminat asyik berteka-teki, lebih bagus dia sendiri buka mulut agar tak lagi jadi fitnah atau bahan bualan. Tapi kalau Camelia tetap mahu berahsia, Marilyn hormati pendiriannya.

 
sumber: kosmo

3 conteng-conteng:

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

cam kenal jer sape pengusaha butik terkenal tu..Anak dia pon x silap pereka fesyen terkenalkan.. hehe..memandai je lah lily.. :)

LYaFRINA berkata...

Lily... sape org tu?? meh r kabo...

dh kawin yer.. ok la tu. camelia pon cun orgnya. tp kurusnya camelia...

Zaidah berkata...

lily" ye ker lily...tapi dia tu memang cantikkan...

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL