Masalah Orang Tua...

19.5.10

Pada satu hari seorang lelaki tua berumur 75 tahun telah datang berjumpa dengan seorang doktor untuk membuat analisis kandungan jumlah sperma yang ada di dalam air maninya.

Kemudian doktor itu pun memberikan botol sambil berkata "Pakcik ambil botol ini dan esok datang balik jumpa saya bersama dengan contoh air mani pakcik di dalam botol ini ye."

Pada keesokan harinya, lelaki tua itu datang kembali bersama botol yang diberikan oleh doktor semalam. Namun begitu doktor itu tengok di dalam botol itu kosong saja dan tidak ada lansung air mani orang tua itu. Lalu doktor pun bertanya kepada orang tua tersebut, mengapa tak diisi contoh air mani ke dalam botol tersebut.

Lalu lelaki tua itu pun menjawap.

"Tuan doktor, ceritanya begini, memula tu saya gunakan tangan kanan saya tapi tak dapat jugak. Kemudian saya cuba guna pula tangan kiri saya pun tak dapat jugak. Kemudian saya suruh isteri saya tolong pula. Isteri saya memula guna tangan kanan tapi tak dapat jugak, kemudian guna tangan kiri pun tak dapat jugak. Kemudian isteri saya cuba menggunakan mulut pula, memula dia pakai gigi dalam tapi tak dapat jugak, kemudian guna gigi di luar pun dapat jugak. Sungguh susah, akhirnya kami panggil anak perempuan jiran di sebelah rumah kami, dan dia juga telah mencuba gunakan mulut dan tangan tapi tak dapat-dapat jugak." Terang lelaki tua itu.

Doktor amat terperanjat. "Apa..! Awak mintak tolong dari anak perempuan jiran awak..??!!!!"

Lelaki tua itu menjawap lagi. "Ya betul tuan doktor, bagaimana kuatnya kami berusaha, tapi masih tak dapat-dapat juga nak bukak..............PENUTUP BOTOL nih...!"

7 conteng-conteng:

LYaFRINA berkata...

kussss..
terkojut den..
ingtkn dh mintak ank jiran tulung!!

rammyd berkata...

hihi.. cite noty yg kelakar :P

Asma berkata...

muahahaha..
terkojut!!!nasib bek...fewh...:)

Nuraisyyah berkata...

hahhahhaahha..kak zai..lawak ni sesuai ke utk golongn bujang..kihkih..;p

Hidayah Shafiruz berkata...

uishh...wat suspen jerr. tapi citer ni buat sy teringat zaman praktikal di ospital dulu. kesnyer mmg haru sbb libatkan orang asli. Dia xreti nk guna 'alat2 pertolongan' yg ospital bekalkan. Alih2..terpakselah ktrg mintak bini dia tolong..ahaks!

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

wahduh...suspen lily baca..ingatkan tuttttt...hehe.. :)

Lynn Nasir berkata...

hahaha..dah agak dah..mesti pasal botol.. :p

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL