Pulau Yang Tercantik Di Malaysia...

16.12.10

aku nak buat teka-teki nie....klu korang semua pandai geografi aku nak tanya bebanyak pulau yang terdapat di Malaysia niekan..pulau mana yang paling cantik....adekah Pulau Pinang...atau Pulau Pisang atau..atau...atau....cepat bagi kat aku jawapannyer...sape yang betul menjawabnyer aku akan bagi...

>


>


>


>






Pulau Sipadan
Pulau yang terletak berhampiran bandar Sampoerna, Sabah ini adalah antara pulau terindah di dunia dan popular dengan aktiviti selaman skuba. Mengikut keputusan undian umum yang dikeluarkan oleh New 7 Wonders of Nature votes commitee, Pulau Sipadan telah tersenarai antara 77 bentuk muka bumi yang ajaib dan terbaik dunia pada tahun 2009.
Pulau Tioman
Pulau Tioman yang berada di bawah pentadbiran negeri Pahang ini terletak di antara sempadan Pahang dan Johor. Pulau ini pernah tersenarai sebagai 10 pulau tercantik di dunia dan kewujudannya kini sedang dipertahankan sebagai antara syurga aktiviti selaman skuba dan gaya hidup pulau yang menyeronokkan.
Pulau Langkawi
Pulau bebas cukai yang terletak di negeri Kedah ini terkenal dengan mitos dan lagenda seperti Pulau Dayang Bunting, Mahsuri, Puteri Dayang Sari, Telaga Tujuh dsb. Langkawi yang mempunyai taman geologi berusia jutaan tahun kini dikenali sebagai Langkawi Geopark.
Foto: Edzone
Pulau Redang
Pulau Redang adalah pulau yang terbesar dan yang tercantik di pantai timur Malaysia. Pulau yang terletak di Terengganu ini mempunyai sejarah tersendiri semasa Perang Dunia kedua di mana dua buah bangkai kapal iaitu H.M.S Putera Wales dan H.M.S Repulse ditenggelamkan di perairan pulau ini.
Pulau Perhentian
Pulau Perhentian yang juga terletak di Terengganu antara pulau yang popular di kalangan pelancong tempatan dan luar negara. Pulau ini sering menjadi tumpuan penyu hijau dan Hawksbill untuk bertelur.

6 conteng-conteng:

LyNn HaMzAh berkata...

lynn pernah pergi pulau langkawi jer...lagi 4 pulau tu x pernah pergi...teringin sangat nak pergi perhentian dan redang...sipadan dah tentu la...hehehehe...

Unknown berkata...

penah sampai pulau langkawi je..yg lain2 tak pernah pon. teringin jugak ngn xtvt snorkeling bagai tu, tp tunggu anak2 besar dulu lah kot..

♥MAMASYAZA♥ berkata...

pulau pisang kat tunjang nunnn, nama je pulau, tp bukan pulau pun...hehehe
akak teringin nak ke pulau perhentian.
ramai kwn2 akak cakap, cantik

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ berkata...

memnag tempat yang best2 & suasana yang menennagkan, suka2 dengan pemandangan yang cantik

AngahSayang2314 berkata...

agak2 bila la nak relaxkan minda nie yerrrr

tiefazatie berkata...

pulau sipadan sis!!!best2..cantik!!

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL