Tahukah Korang Binatang Yang Paling Susah Dibunuh

22.12.10


Korang tahu tak binatang yang paling sukar dibunuh....tentu korang tahu n ade jugak yang tak tahu.....so kita belajar sains jap hari nie...



RANK 5 - East African Giant Snail


Serupa seperti siput biasa, cuma menda nih bleh mencapai 8 inci panjangnya. Masyarakat Afrika Timur sudah mencuba pelbagai cara untuk membunuh menda ni, sperti membakar dan racun tetapi masih tidak berhasil.



RANK 4 - Water Bears


Water bears adalah binatang air yg mikroskopik dan ia sangat susah dibunuh malah tidak boleh dibekukan. Menda ni bleh bertahan pada suhu -273 darjah celcius. Malahan bom nuklear pun tidak mampu mengapa-apakan menda nih. Ia boleh kembali ke bentuk kering dan semasa dibentuk ini ia kebal terhadap radiasi. Menda ni juga kebal terhadap nitrogen cair dan asam mineral.



RANK 3 - Tree Weta


Binatang yang sangat menyeramkan. Darah Tree Weta mengandungi protein istimewa yang air dibadannya tidak boleh dibekukan. Ini bererti, kiranya menda ni dibekukan sekalipun, darah dibadannya masih mengalir dan berfungsi seperti biasa. Ketika beku, otak dan hati menda ni tidak berfungsi, namun ia akan kembali aktif selepas ia cair. Ini membuktikan, menda ni boleh mati atau dibunuh, tetapi akan hidup semula.. Seperti zombi!



RANK 2 - Lungfish


Lungfish boleh hidup tanpa air selama 6 bulan. Hanya dengan sedikit air, natang ni boleh hidup kembali.



RANK 1 - Immortal Jellyfish


Immortal bermakna abadi, dan ubur-ubur nih mmg seperti namanya, tidak boleh mati. Menda ni lahir dan membesar seperti biasa. Namun hidupnya tiada pengakhiran. Ia akan kembali ke bentuk polyp (bayi ubur2) dan hidupnya akan bermula semula dari awal!

p/s Ajaibkan kekuasaan Allah...

15 conteng-conteng:

eB@mamaAerish'n'Aed berkata...

siput tuh boley kot sbb dolo mama eb pijak kasik penyet... ;p

|| NaFiRaa || berkata...

Mak saya letak garam dalam siput tuh.. mati~ kekekeke.. geram.. sebab banyak sgt..pastu makan sume tanaman..

Sidratul Muntaha berkata...

samalah dengan nafira
kalau aku dgn mak n adik beradik n bapak aku
jumpa natnag siput ni
abislah keturunan diaorang
tabur garam jugak
takpun ajinamoto
huhuh
mampuih!

Amy Syaquena berkata...

As'salam.

ye la ayahanda amy pun [ernah buat amcam tue la sidratul

lydzar berkata...

haha seb baik la jarang jumpa semua menatang kt atas tu..nyamuk je selalu melawat, sekali spray..abes la riwayat kamu haha

syariza09 berkata...

ooo..ari ni blajar sains la pula yer

mamalieyna berkata...

ooo siput tuuut susah mati eh, dulu kg kg, selalu gak terpijak dia, penyek...mati kot..ngee..

Zaidah berkata...

@eB@mamaAerish'n'Aedbiar sampai penyek....hehehe

Zaidah berkata...

@|| NaFiRaa ||klu kasik garam kat siput memang mati dia...cepat....

Zaidah berkata...

@Sidratul Muntahaklu dah bubuh garam ngan ajinomoto memang lagilah sedap perasa siput tu....hehehe...memang dia akan cepat mati..

Zaidah berkata...

@Amy Syaquenagarampun bleh matikan ikan keli tau...

Zaidah berkata...

@lydzarbetul tu...tapi jentik2 kena selalu check takut ade kat rumah..

Zaidah berkata...

@syariza09ha'ah...kena pelbagaikan ilmu barulah berjaya...

Zaidah berkata...

@mamalieynaklu dah penyek mungkin mati kot...

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ berkata...

uik...tak tau pun ni baru tau je

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL