Baru tadik aku check email....n aku dah dapat maklumbalas tentang aduan aku mengenai sampah kat kawasan perumahan aku...so cepat jugak diorang feedback...sebab semalam aku report hari nie dah dapat maklumbalas...tapi tindakannyer kena tengoklah macam manakan....masih dalam observed lagi...hehehe...
inilah dia maklum balas daripada pihak Majlis.... yang diorang balas melalui email...
Assalamualaikum wrt. wbt.
Terima kasih kerana menggunakan email rasmi ini bagi aduan yang disampaikan;
Pihak pentadbiran telah mengambil maklum perkara ini dan merujuk kepada Pengurusan SWM selaku kontraktor angkat sampah kawasan kejiranan puan.
Tindakan serta merta bagi siasatan dan pembetulan akan dilaksanakan bagi memastikan perkara ini diambil tindakan yang lebih tegas terhadap konsesi.
Pihak MPKu meminta maaf diatas kesulitan Puan, dan akan memberi perhatian terhadap perkara yang diadukan.
Sekiranya terdapat aduan bagi perkara ini, pihak puan boleh juga berhubung terus dengan :
HOT LINE SWM = 1800222800
SWM KULAI = 076626213
MPKu (Aduan Awam) = 076631511
Sekian, terima kasih.
Unit Perhubungan Awam,
Majlis Perbandaran Kulai.
Sistem E-Aduan MPKu,
Majlis Perbandaran Kulai,
Jalan Pejabat Kerajaan,
81000 Kulai,
Johor.
-----Original Message-----From: "Majlis Perbandaran Kulai"To: "Aduan MPKU"Date: Thu, 06 Jan 2011 11:08:14 +0800Subject: aduan mengenai sampah
-----Original Message-----From: mpku@johor.gov.myTo: mpku@johor.gov.myDate: Wed, 5 Jan 2011 16:07:30 +0800 (GMT+08:00)Subject:Cadangan Suggestions
Saya hendak buat aduan tentang sampah-sampah yang hanya diangkut seminggu sekali dan kekadang tu seminggu dua kali. Ini menyebabkan sampah berkenaan berselerakan akibat plastik sampah berkenaan telah dikoyakkan oleh anjing atau kucing yang tidak bertuan. Apabila hujan, menyebabkan sampah lagi cepat berbau busuk dan berulat. Bila sudah berulat menyebabkan lalat berkeliaran dan adakalanya burung gagak terdapat dikawasan perumahan kami. Setahu saya bila burung gagak banyak menandakan kawasan tersebut kotor.
Rata-rata penaksiran cukai pintu telah dinaikkan. Tapi perkhidmatan mengangkut sampah tidak berkesan. Janganlah penaksiran dinaikan tapi perkhidmatan yang kami terima tidak ada sebarang perubahan. Makan duit rakyat namanya tu. Saya tak pasti sama ada penduduk ada membuat aduan atau tidak. Tapi saya memang tak berpuashati dengan keadaan ini. Diharap dapat diambil tindakan dengan kadar segera.
19 conteng-conteng:
heheehe.. mujurla prihatin.. tp harap tindakan pon xpress jugokla kan
harapnya actionnya selari dengan kepantasan mereka bg respon..bukan janji2 palsu yer..
hrp2 tindakan pon cepatla kan??? jgn janji palsu sudahhh...
wahhhh.. bagus!! pasni kalo x de tindakan.. boleh buat komplen kat aduan rakyat plak.. lagi cepat tindakan di ambil..mueheheh
feedback emel mmg awal. takut action nye lembab.. huhuh
Salam ziarah daripada atok~~~
=)=)
Dasat gak org Johor wat keje ye.. Syabas!!
slalunya respo jer cpt, action pula mcm siput sedut...tunggu je lahh
harap2 feedback secepat reply email yee.... humm tp itulahkan kita as rakyat mmg kena wat cam gini .. br pihak tertentu tahu apa masalah..
@LYaFRINAamin....
@MamaYatiediharap macam tulahkan...
@zue @ annaleeyaklu janji palsu zai akan buat kat aduan rakyat..
@|| NaFiRaa ||betul tu...pasti hantar ke sana
@Miss Izah Mohamedberharap tak macam tulahkan
@Izwan Ikhmalsalam kenal kembali...
@Yanterima kasih...huhuhu
@syariza09klu lembab memang nak kenalah tu...
@Naimah SiDiKbetul tu jangan ingat senang ajekan...
bagus,bagus bagus kata ipin.harap tak mengecewakan hasilnya..kalau dorg lambat kutip..masaklah ngan bau busyukk=)
Catat Ulasan