Bos Lelaki Pun Cerewet Jugak

15.6.11

Bos ibu nie seorang lelaki....mintak2 bos tak baca n3 ibu nie...mintak maaf bos.. bagi ibu klu bos lelaki nie memang lain ngan bos pompuan....bos pompuan nie segala benda nak kena cantik...solid...ayat nak kena betul dan sebagainyer lah....tapi bos ibu yang nie pun mengalahkan bos pompuan....cerewet yang amat....klu ibu hantar masuk memo atau surat...rasa ibu dah solid dah...tiba kat tangan dia..ade aje yang salah...yang kena betulkan...yang nie kena jarakkan...yang itu kena boldkan....yang nie kena enterkan....kekadang untuk satu memo terpaksa dibetulkan sampai 5 6 kali....mana ibu tak stress....gerammmm...itu bab memo atau surat...

bab lain plak bila dia mintak atau suruh ibu buat kerja....kejap2 tanya...kejap2 tanya lagi status macam mana....naik bosan....ibu tahulah tugas ibu...tak yah nak asyik tanya aje....sebenarnyer bukan setakat ibu aje yang kena tapi staf yang lain unit n bahagian pun sama jugak....bos ibu suka mendesak...tak kiralah...sampai orang bosan n marah...sebab tu bos ibu tu tak ramai orang yang suka...lagi satu dia macam kurang percaya kat orang klu bleh nak buat sendiri...ibu niekan staf dia...kan bleh divide kerja...

klu marah staf lain atau tak puas hati ngan staf lain dia bleh tanya soalan tu kat ibu...manalah ibu tahu...contohnyer 
bos : kenapa dia tak datang...dia tak nak datang ker.....dia tahu tak kena datang ...
ibu : saya tak tahu kenapa dia tak datang encik....saya dah bagitau yang dia kena datang...klu dia tak nak datang saya tak bleh nak paksa...
bos : mana bleh macam tu...kan dah bagitau...bla..bla...
 lepas tu nanti tanya lagi....adusss..bikin ana stress....entahlah...ibu nielah pegawai...ibu nielah kerani....memang klu ikutkan hati tak tahan tau....

37 conteng-conteng:

ainnoraini berkata...

nasib baik bos kite ni ok..lelaki la jugak...tak la cerewet sangat...kalau tak harus meroyan..

fiza berkata...

Sama jer bos lelaki atau perempuan...cerewet. Sabor jer lah ☺☺

Hamizah berkata...

betul..tp kita jrg dpt bos yg crwet..

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

Nasiblah Time keja dulu tak pernah dpt bos lelaki cerewet..semuanye Ok belaka.. ;)

sarah shafie berkata...

sbar je lah kak..nk wt cmne kn??doa2 la cpt dpt bos baru..hehehe

~Siti Hajar~ berkata...

sabar jelah Zai..nk wat camna kita org bawahan xleh geleng kn angguk aje *zai fahamkan...huhu

ibarat kita ni timun & bos durian, golek kot mana pun timun la yg tpenyek...adoiii...huhu

erienz berkata...

hehehe...mcm tau je sapa...

~~*Lady Salwa*~~ berkata...

betul tu... bos lelaki ni kalau mai angin cerewet, memang kalah la bos perempuan...

**pengalaman jaga bos - 3 lelaki & 1 perempuan... macam2 pe'el...

Bionic women berkata...

saya dah lama x rasai situasi di tempat kerja, tapi sebelum ni alhamdulillah x pernah lagi terjodoh ngan bos cerewet..semua sporting tahap gaban..

skang ni saya bos kat rumah, tapi hubby ler majikannya..haha

Q berkata...

dari apa yang saya baca ni kak, bos akak ni sebenarnya suka bercakap dengan akak. bayangkan rasa tak puas hati dia kat orang lain pun dia cerita kat akak. jadi semacam sudah wujud rasa percaya kat akak yang akak tak akan cerita kepada orang lain. just my 2cent

Abah Yie&Ummi Na berkata...

takpelah kak...
yg penting kita sabar :)

Kaff berkata...

wahh..sessi luah perasaan ke..hehe.. nasib baik dia takde blog ..:P

Ila berkata...

itulah ,kalau bos lelaki cerewet lagi terukkan..huhuhu

Lelord berkata...

Bos lela masa kat bank dulu lelaki, mmg sgt cerewet, tp saya sayang bos saya huhuhu dia la kawan dan bos terbaik

noor berkata...

suka tgk ur template

♥ Che NamNam ♥ berkata...

perghh nasib bosku suamiku..hahaha..

munna berkata...

mmg pening klu dpt bos mcm tu....alhamdulillah setakat boss munna ok lagi...

eB ezrin berkata...

kalo org seni konpem cerewet... dh besa ;p

zaidah berkata...

@ainnorainioklah tu...jaga bos bebaik....jangan sampai dia cerewet tau

zaidah berkata...

@fizamemang tak ade bezanyer....yang berbeza jantina aje...hehehe

zaidah berkata...

@Hamizahsyukurlah....

zaidah berkata...

@LiLy @ MumMyQiStInAbos zai yang dulu ok..yang sekarang nie ya ampun...

zaidah berkata...

@sarah shafieinsya Allah sarah....doakan untuk akak yer..amin

zaidah berkata...

@~Siti Hajar~betul tu hajjar....kita jadik lempeng hajjar...huhuhu

zaidah berkata...

@erienztahu tak ape...

zaidah berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
zaidah berkata...

@~~*Lady Salwa*~~betul tu..

zaidah berkata...

@Bionic womenbos kat rumah lagibest...

zaidah berkata...

@Qklu macam tu tak apelah tapi kekadang tu bila dia marahpun kita jugak yang kena...huhuhu

zaidah berkata...

@Abah Yie sebab sabor tu yang bertahan tu....huhuhu

zaidah berkata...

@Kaffklu dia ade blog habislah akak kena panggil ngan dia...

zaidah berkata...

@Ilabetul..tak suka bos lelaki yang cerewet...

zaidah berkata...

@Lelordklu setakat cerewet aje tak ape lelord tapi nie memacam perangai tu yang tak tahan....

zaidah berkata...

@♥ Che NamNam ♥bestlah macam tu shiela...nak husband jadik boslah plak...hehehe

zaidah berkata...

@noorterima kasih....

zaidah berkata...

@munnadoa-doa jgan sampai dapat bos macam zai

zaidah berkata...

@eB ezrindia bukan orang seni eb...tapi orang mass com

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL