Mendoakan Kematian Ibu...

13.6.11

Pagi tadik sedang ibu nak alihkan kereta untuk parking...sambil tu dengar SinarFM tentang tajun 'Kalau Semuanyer Sudah Terlambat'..ade seorang pemanggil nie telah menembusi radio berkenaan yang pastinyer pemanggil ini adalah seorang IBU.....

Di mana pemanggil ini beritahu yang dia sudah TERLAMBAT untuk melentur anaknyer kerana anaknyer sekarang telah menjadik buluh...sudah keras...klu masih rebung lagi tentunyer sikap anaknyer dapat dilentur...daripada nada suara pemanggil nie..ibu agak dia berada dalam kekesalan atas sikap anaknyer....pemanggil itu citer lagi ...yang bebaru nie anaknyer telah mendirikan rumahtangga....tetapi yang dia kesalkan adelah... anaknyer itu sanggup MENDOAKAN AGAR PEMANGGIL NIE TADIK MATI....ya Allah.....sanggup seorang anak mendoakan akan kematian ibunyer....seorang ibu tidak pernah mendoakan kematian anaknyer melainkan sentiasa mendoakan agar anak sentiasa dilimpahi kurniaan Allah....ibu kasihan sungguh kat pemanggil berkenaan....

Memang Ada lagikah anak2 yang dipanggil TANGGANG....entahlah...ibu tak boleh nak komen lebih-lebih kerana ibupun ada anak...cuma yang ibu harapkan agar anak2 tidak berbuat sedemikian terhadap ibu.....jadiklah anak2 ibu anak yang soleh n solehah...amin...

13 conteng-conteng:

Sofya berkata...

mohon dijauhkanlah perkara spt ini buat kita..
di mana silapnya..
mungkinkah ibu juga membesarkan anaknya tanpa rasa kasih sayang?
bagi saya, sayang yg dilimpahkan insyaallah sayang juga akan dihulurkan...

LYAfrina berkata...

betapa jahilnya anak ni mendoakan ibunya mcm tu.... smpai masa dia akn cari ibunya balik..

semoga kita & ank2 kita terus mjadi ank y baik.

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

sedihnye..
Betapa kwng ajarnye c anak..Tak kenang budi..mak dia bertarung nyawa utk melahirkan dia..bersusah payah membesarkan..begini plak balasan dia..mmg sgt jahil..
Minta2 dijauhkan anak2 kita dari bersikap begini..

@e_da berkata...

saya pun dengar pagi tadi.. tergamak sungguh anak dia kan.. apa la yg ada di fikiran mereka... sama2 kita berdoa agar anak kita jd anak yg soleh

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

minta2 dijauhkan sikap itu pada kita2 ye..kita ni klu boleh semuanya nak buat yg terbaik utk mak kita kan....
semoga ank2 kita pun TAK berbuat seperti yg demikian pd kita ye...

Izan Ishak berkata...

nauzubillah...mintak2lah dijauhkan anak2 kita jadi spt si tanggang. zaman moden ni masih wujud anak sebegitu kan... terus naik bulu roma bila baca kisah anak2 derhaka ni~

Nur Hawa Mohd Zin berkata...

Astagfirullah al azim..kenapa sampai macam tu sekali...semoga2 awe tak tergolong dalam golongan anak macam tu..

Mamamya berkata...

lia pun ada dgr pagi td kak..sedih kan..semoga anak2 kita x melakukan perkara2 yg mcm ni...amin.

cik Jue Aka Ibu Farisyah berkata...

Ya ALLAH ada anak Yang Mcm Gini...Kalau kita pohon siang malam agar ibu n ayah di panjangkan umur....

Bionic women berkata...

semoga anak2 kita dilindungi dari perangai yg macam ni. semoga Allah tetapkan iman mereka, perlihara akhlak mereka..aminnn

~aSFaLiZa~ berkata...

semoga anak-anak kita menjadi anak yang soleh dan solehah. amin

Nazzue berkata...

Sama-sama kita berdoa agar anaknya itu insaf akan kesilapannya...
p/s: manusia tidak nampak dosa sebab itulah sering melakukannya.

Lepak sambil bersantai di NazZue.com
Entri Terkini: Jenazah Abang Di Sisi

CikHaniBhulat berkata...

walo sejhat man pon ibu kita or diri kita...jgn la smpai cmtu sekali..itu bukan taanggang lagi dah, itu mmg xde iman tu...hani harap2 xde la jdik cmtu..marah pon kat mak, still stg...kalo xde mak xtahu la..

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL