Kahwin Dengan Putera Raja

1.7.11

Sapalah tak nak klu dapat kawin ngan anak raja...buka rajagopal n sewaktu dengannyer tapi PUTERA RAJA....masa kecik2 dulu suka tengok citer2 tentang puteri n putera raja...lepas tu berangan mandi kat tepi perigi sambil nyanyi2....selalu buat kat bilik air...kumpulkan air bebanyak2 lepas tu nyanyi....

Ada satu mitos kekawan bagitau masa ibu kekecik dulu.....sesiapa yang dapat petik daun semalu n daun semalu tu tak kuncup maka dapat kawin ngan PUTERA RAJA.....bila dengar aje macam tu ape lagi ...habis pokok semalu kat semak2 sekolah kitorang cuba petik....sebab nak kawin ngan PUTERA RAJA....sanggup....hehehehe.....padahal memang tabiat pokok semalu klu disentuh akan menguncup...sampai bebila pun tak kan dapat petik....pastu buat buaian kat dahan pokok rambutan arwah atok...berangan sambil menyanyi macam citer bawang merah tu...nak kawin ngan anak raja...hehehe.....



Satu lagi mitos ialah bila tertelan bijik limau ker...bijik rambutan ker...kekawan ibu akan kata nanti tumbuh pokok kat dalam perut.....takut tumbuh pokok kat dalam perut makan dengan berhati2.....supaya tak tertelan segala bijik bagai.....ade plak kata hampas kita korek pensil tu klu tanam akan jadik duit emas...hahaha....punyalah kumpul lepas korek pensil kumpul...pastu tanam....tapi habuk pun tarak.....kelakar.....tapi tu semua tinggal kenangan.....

6 conteng-conteng:

dinor's family berkata...

betul..betul..betul..mmg pnh alami suma tu..dah lama xtgk n sntuh daun semalu ni..blk kg pun dah tarak pokok ni...tringat masa kat kg byk tul pantang larang suma tu tummbentuh jati diri yg baik kn...

fiza berkata...

Hehehehe...kita pon pernah berangan mcm tu gak...

Ha'ah lah...klo tertelan biji buah, nak pon ckp mcm tu gak...saja jer ☺☺

Sitisifir10 berkata...

khakahkah...lawak2...saya plak dulu ada mak sedara suruh pakai spentot tutup pusat tanak kasi syaitan masuk...sampai sekarang even tgh ngandung pun tak selesa kalau tak cover pusat

Fieza79 berkata...

dulu2 punya motis mmg kelakar...dulu percaya je tp skang rasa nak gelak je bila di ingat balik..hahaa

LiLy @ MumMyQiStInA berkata...

hehe..berangan x salahkan.. ;)
mcm2 mitos jer kan..kekdng ada gak yg betul..kekdng ada gaklah sekadar mitos semata2.. :D

Cik Rose Cute berkata...

hahahaha...kecik-kecik dulu selalu dengar....masa dulu takut jugak bila kawan usik cam tu....Rupa-rupanya ada sebab...takut nanti bila nak menbuang tak lepas hihihihi

 
Direkacipta Oleh Ibu ComeL